مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین تحصیلات و آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی (بررسی مورد قوانینی مقررات راهنمایی و رانندگی کرج)

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 56

چکیده

 بر اساس مطالعات صورت گرفته, نقش و هدایت دانش و توسعه قانون گرایی بیش از منابع طبیعی و سرمایه های مالی, ضمن این که به عنوان یک عامل اساسی در افزایش تولید در یک جامعه عمل می کنند, موجبات دستیابی به نظم روانی و اجتماعی درجامعه را نیز فراهم می آورد؛ به عبارت دیگر افزایش سریع دانش و گسترش قانون گرایی در جامعه, ضمن این که زمینه اولیه را برای رشد و توسعه جوامع ایجاد می کند, بهبود رفاه را نیز سریعا موجب می شود که خود به لحاظ روانی و اجتماعی تا حد زیادی سلامت جامعه را تضمین می کند. به طوری که ساترلند نیز معتقد است که سرپیچی از قوانین, بستگی به چگونگی وضع قوانین و واکنش نسبت به قانون شکنی دارد و در آن نقش نیروی انتظامی و آموزش, از اهمیت عمده برخوردار است. هدف پژوهش مذکور بررسی رابطه تحصیلات با قانون گرایی (قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی) و نگرش رانندگان نسبت به عوامل موثر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در شهرستان کرج است.در این پژوهش به منظور جمع آوری اطلاعات درباره متغیرهای روانی – اجتماعی دخیل در تخلف رانندگی, از روش تحقیق پس رویدادی استفاده شده است و همچنین جامعه آماری این تحقیق را کلیه رانندگان متخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در منطقه استحفاظی پاسگاه شماره یک راهنمایی و رانندگی شهر کرج تشکیل می دهند و روش نمونه گیری در این تحقیق, نمونه گیری تصادفی به شیوه خوشه ای و تصادفی ساده و ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد.به طور کلی نتایج این تحقیق عبارت است از: 1- بین تحصیلات و قانون گرایی (قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی) تفاوت وجود دارد و این تفاوت در جهت مثبت است.2- بین آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی, احترام به قانون, استاندارد بودن علایم راهنمایی خیابان ها و معابر, ترس از خسارت جانی و مالی در اثر تصادف و جریمه با قانون گرایی تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مردی، صفر. (1385). بررسی رابطه بین تحصیلات و آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی (بررسی مورد قوانینی مقررات راهنمایی و رانندگی کرج). دانش انتظامی، 8(4)، 43-56. SID. https://sid.ir/paper/100486/fa

Vancouver: کپی

مردی صفر. بررسی رابطه بین تحصیلات و آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی (بررسی مورد قوانینی مقررات راهنمایی و رانندگی کرج). دانش انتظامی[Internet]. 1385؛8(4):43-56. Available from: https://sid.ir/paper/100486/fa

IEEE: کپی

صفر مردی، “بررسی رابطه بین تحصیلات و آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی (بررسی مورد قوانینی مقررات راهنمایی و رانندگی کرج)،” دانش انتظامی، vol. 8، no. 4، pp. 43–56، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100486/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button