Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,436
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان 4-1 ساله جنوب تهران

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از این مطالعه, بررسی رشد تشخیص اعضای بدن در کودکان کوچک است. تشخیص اعضای بدن به عنوان یک توانایی برای اشاره کردن به قسمت های مختلف یک عروسک است. قسمت دوم این مطالعه, مقایسه شناخت اعضای بدن بر روی بدن خود و بر روی عروسک است. ارزیابی مناسب رشدی در کشورهای غربی انجام شده ولی اغلب آن ها برای نژادهای مختلف طراحی نشده و یا اگر هم شده, اطلاعات کافی در دسترس نیست لذا سعی شد که یکی از مقوله های مهم رشدی بدن یعنی شناخت اعضای بدن بررسی.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی از نوع cross sectional بر روی 90 کودک در منطقه جنوب تهران انجام شد. کودکان مورد ارزیابی 4- 1 ساله بودند (46 دختر, 44 پسر). پس از پر کردن پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک توسط مربیان مهد کودک, بخش دوم که شامل نام اجزا بدن به منظور تعیین تعداد اجزا اشاره شده برای کسب نمره نهایی بود تکمیل گردید.یافته ها: اختلافات در گروه های سنی مختلف(p<.001)  معنی دار بوده است. اختلاف بین پسر و دختر در شناسایی اعضای بدن روی بدن خود, در تمام گروه های سنی مختلف معنی دار نبوده است ولی در شناسایی اعضای بدن بر روی عروسک در سنین 3-2 و 4-3 سالگی معنی دار بوده است و در مجموع در شناسایی بین اعضای بدن خود و عروسک تفاوت معنی دار وجود نداشت.نتیجه گیری: این نتایج, کاربرد بسیاری درارزیابی شناسایی قسمت های مختلف بدن درکودکان کوچک دارد؛ اولا, کودکان اجزا بدن را هم روی بدن خود و هم روی عروسک نشان می دهند, این بدین معنی است که می توان اجزای بدن را از روی بدن کودک یا از روی عروسک پرسید. ثانیا, این مطالعه پیشنهاد می کند که اگر کودکی در سنین 1-4 سالگی اجزای اصلی بدن را نشناسد, باید برای ارزیابی بیشتر به کاردرمانی ارجاع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی، شهلا، تقی زاده، قربان، کریمی، حسین، و رحیم زاده رهبر، ثریا. (1388). تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان 4-1 ساله جنوب تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 16(63)، 70-78. SID. https://sid.ir/paper/10053/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی شهلا، تقی زاده قربان، کریمی حسین، رحیم زاده رهبر ثریا. تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان 4-1 ساله جنوب تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1388؛16(63):70-78. Available from: https://sid.ir/paper/10053/fa

    IEEE: کپی

    شهلا رفیعی، قربان تقی زاده، حسین کریمی، و ثریا رحیم زاده رهبر، “تشخیص قسمت های مختلف بدن در کودکان 4-1 ساله جنوب تهران،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 16، no. 63، pp. 70–78، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10053/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا