مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل پویا جهت پیش بینی قصد سفر مسئولانه بر اساس پیچیدگی های نیازهای مازلو

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 72

چکیده

 به منظور بازاریابی موثرتر گردشگری پایدار, پژوهش حاضر با هدف طبقه بندی عوامل موثر بر قصد سفر مسیولانه بر اساس نیازهای مازلو, و تفسیر و توضیح روابط علی–, معلولی بین عوامل انجام گرفته است. پژوهش در زمره پژوهش های کیفی و کاربردی قرار دارد. به منظور شناسایی عوامل و دستیابی به طبقه بندی مذکور از تکنیک تحلیل محتوا با بررسی پیشینه پژوهش و مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان استفاده شد. پس از آن به منظور رسم الگوی تفسیری روابط علی-معلولی از تفکر سیستمی (به صورت کیفی و اعتبارسنجی با تایید خبرگان) بهره گرفته شد. بر اساس یافته های پژوهش 23 عامل در پنج طبقه نیازهای مازلو بدین شرح جایگذاری شد: نیازهای فیزیولوژیک (کیفیت ادراک شده, قیمت, عادات خرید و کنترل رفتاری ادراک شده), ایمنی (حفاظت و اعتقادات راجع به سلامت سفر مسیولانه), عشق/تعلق خاطر (نگرانی زیست محیطی, احساس مسیولیت, اثربخشی ادراک شده, آگاهی زیست محیطی, ارزش زیست محیطی, دلبستگی مکانی و وابستگی عاطفی به ساکنان), احترام (هنجارهای اجتماعی, بیانگر هویت بودن, رضایتمندی, تبلیغات, محتوای شبکه های اجتماعی, نگرش به سفر مسیولانه, اعتقاد در مورد لوکس بودن سفر مسیولانه و تصویر سفر مسیولانه), و خودشکوفایی (تعالی خویشتن و هنجارهای شخصی). الگوی مفهومی پیشنهادی نیز حاکی از تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عوامل و طبقات بر/از یکدیگر بود. لذا ضروری است بازاریابان پس از اولویت بندی نیازهای مسیولانه گروه هدف و انتخاب طبقه نیازها, با استفاده از تفکر سیستمی, مداخلات مورد نظر خود را برنامه ریزی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دوستی ایرانی، مهناز، و فلاح تفتی، حامد. (1401). طراحی مدل پویا جهت پیش بینی قصد سفر مسئولانه بر اساس پیچیدگی های نیازهای مازلو. مطالعات اجتماعی گردشگری، 10(20 )، 47-72. SID. https://sid.ir/paper/1005368/fa

    Vancouver: کپی

    دوستی ایرانی مهناز، فلاح تفتی حامد. طراحی مدل پویا جهت پیش بینی قصد سفر مسئولانه بر اساس پیچیدگی های نیازهای مازلو. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1401؛10(20 ):47-72. Available from: https://sid.ir/paper/1005368/fa

    IEEE: کپی

    مهناز دوستی ایرانی، و حامد فلاح تفتی، “طراحی مدل پویا جهت پیش بینی قصد سفر مسئولانه بر اساس پیچیدگی های نیازهای مازلو،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 10، no. 20 ، pp. 47–72، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button