مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم دینی رضا و توکل به خدا به شیوه گروهی، بر کاهش اضطراب دختران دانش آموز سال اول دبیرستان، منطقه 9 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 100

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم دینی رضا و توکل به خدا به منزله متغیر مستقل, به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب به عنوان متغیر وابسته در دختران دانش آموزان سال اول دبیرستان, منطقه 9 شهر تهران انجام گرفته است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسش نامه اضطراب کتل بوده است. از میان 200 دانش آموز, 60 دانش آموز که نمره اضطراب آنها در پرسش نامه اضطراب کتل 4 و بالاتر از 4 بوده است به طور تصادفی انتخاب و به گروه های آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12 هفته (هر هفته یک جلسه 60 دقیقه ای) تحت تاثیر متغیر مستقل قرار گرفته اند, درحالی که گروه کنترل هیچ گونه آموزشی دریافت نکردند. در این مرحله پس آزمون انجام شد و داده ها با بهره گیری از آزمون آماری T بین نمره های به دست آمده از تفاضل پیش آزمون و پس آزمون میزان اضطراب دو گروه آزمایش و گواه تجزیه و تحلیل آماری شد. یافته های تحقیق نشان داد که بین میانگین های اضطراب کلی, اضطراب پنهان و اضطراب آشکار دو گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد (P=0.05). بدین گونه که میانگین تفاضل نمره های اضطراب کلی, اضطراب پنهان و اضطراب آشکار گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل بیشتر بود. یعنی گروه آزمایش میزان بسیار زیادی کاهش اضطراب در مقایسه با گروه گواه داشته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورسیدآقایی، زهراسادات. (1389). بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم دینی رضا و توکل به خدا به شیوه گروهی, بر کاهش اضطراب دختران دانش آموز سال اول دبیرستان, منطقه 9 شهر تهران. تربیت اسلامی، 5(10)، 79-100. SID. https://sid.ir/paper/100649/fa

Vancouver: کپی

پورسیدآقایی زهراسادات. بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم دینی رضا و توکل به خدا به شیوه گروهی, بر کاهش اضطراب دختران دانش آموز سال اول دبیرستان, منطقه 9 شهر تهران. تربیت اسلامی[Internet]. 1389؛5(10):79-100. Available from: https://sid.ir/paper/100649/fa

IEEE: کپی

زهراسادات پورسیدآقایی، “بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم دینی رضا و توکل به خدا به شیوه گروهی, بر کاهش اضطراب دختران دانش آموز سال اول دبیرستان, منطقه 9 شهر تهران،” تربیت اسلامی، vol. 5، no. 10، pp. 79–100، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100649/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button