Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,233
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برنامه های درسی تلفیقی علوم و مفاهیم اخلاقی در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا به منظور ارایه نمونه های تلفیقی برای دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 141

چکیده

 آموزش و پرورش تلفیقی, فنونی تدوین کرده که با استفاده از آن, در کلاس درس می توان شاهد رشد در چهار زمینه درون فردی, میان فردی, برون فردی, و ماورای فردی بود. آلبرت انشتین معتقد است که: «رشته های گوناگون فقط نشانگر دانش محدود بشر درباره هستی بوده و باید رشته های متفاوت درهم تنیده گردد و توصیفی کامل از جهان هستی ارایه شود». برنامه های درسی موضوع محور, محتوای درس ها را برای دانش آموزان به صورت خشک, بی روح, انتزاعی و غیرمنطبق با کیفیت یادگیری, در محیط طبیعی ارایه کرده است و هر چه به عمق موضوع های آموزشی افزوده گشته, جدایی از زندگی بیشتر شده است و این رویکرد, یادگیرنده را به سوی یک بعدی بودن, و اعتقاد بودن دلیل و رقابت به جای همکاری سوق داده است؛ در حالی که وقتی انسان در زندگی با یک مساله, یا با یک موقعیت چند بعدی مواجه می شود, نمی پرسد چه بخشی ریاضیات, چه بخشی علوم و کدام بخش مفاهیم تفکر اخلاقی و اجتماعی است, بلکه سعی می شود برای حل مساله و گذار از یک موقعیت, منابع مختلف دانش و مهارت لازم را به دست آورد. این پژوهش با توجه به کاستی های فعلی نظام برنامه ریزی درسی کشور, به دنبال چشم اندازی برای برنامه های تلفیقی دوره ابتدایی است که با توجه به مساله محور بودن آن, پرورش مهارت های تفکر اجتماعی و اخلاقی در سطوح بالاتر را در پی دارد.هدف کلی این پژوهش, بررسی و تحلیل عناصر برنامه درسی تلفیقی علوم با مفاهیم اخلاقی در چند کشور منتخب است.جامعه آماری در این تحقیق, کشورهای شرکت کننده در مطالعه بین المللی ریاضیات و علوم (TIMSS) بوده و انتخاب نمونه با توجه به درهم تنیدگی برنامه علوم با مفاهیم اخلاقی آمریکا, کانادا و استرالیا انتخاب شده است.روش اجرای تحقیق از نوع توصیفی, تحلیلی است. از اسناد برنامه های درسی علوم دوره ابتدایی و کتاب های مرجع شامل دائره المعارف های تخصصی تعلیم و تربیت و برنامه های درسی به صورت تحلیل محتوا استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، زهرا. (1385). بررسی برنامه های درسی تلفیقی علوم و مفاهیم اخلاقی در کشورهای آمریکا, کانادا و استرالیا به منظور ارایه نمونه های تلفیقی برای دوره ابتدایی ایران. تربیت اسلامی، 1(2)، 89-141. SID. https://sid.ir/paper/100727/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی زهرا. بررسی برنامه های درسی تلفیقی علوم و مفاهیم اخلاقی در کشورهای آمریکا, کانادا و استرالیا به منظور ارایه نمونه های تلفیقی برای دوره ابتدایی ایران. تربیت اسلامی[Internet]. 1385؛1(2):89-141. Available from: https://sid.ir/paper/100727/fa

    IEEE: کپی

    زهرا شعبانی، “بررسی برنامه های درسی تلفیقی علوم و مفاهیم اخلاقی در کشورهای آمریکا, کانادا و استرالیا به منظور ارایه نمونه های تلفیقی برای دوره ابتدایی ایران،” تربیت اسلامی، vol. 1، no. 2، pp. 89–141، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا