مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش با برنامه کاربردی موبایل و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 112

چکیده

 مقدمه: اکثریت دانشجویان پرستاری بر این باور هستند که دانش آنها در حوزه داروشناسی, فاصله زیادی با سطح مطلوب دارد که از علل آن می تواند ارایه حجم زیادی از مطالب در یک ترم به صورت فشرده و آموزش غیر موثر واحد درسی داروشناسی باشد. برهمین اساس مطالعه حاضر به تعیین و مقایسه آموزش با اپلکیشن و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری پرداخته است. روش بررسی: مطالعه نیمه تجربی حاضر, در فاصله زمانی مهر ماه 1399 تا آبان ماه 1400 انجام شده است. 70 نفر از دانشجویان ترم 5 پرستاری با کمک جدول اعداد تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل و به گروه دیگر آموزش از طریق کلاس درس پازل (Jigsaw) داده شد. قبل و یک ماه بعد از مداخله مذکور آزمونی استدلال بالینی از دانشجویان اخذ شد. داده ها با کمک نرم افزار نسخه 16 و آزمون تی مستقل و تی زوجی و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: یافته های مطالعه حاضر نشان داد بین نمره به یادسپاری درس داروشناسی کلاس درس پازل و آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل اختلاف آماری معنی داری بین قبل و بعد از مداخله و همچنین در مقایسه بین دو گروه وجود نداشت. نتیجه گیری: براساس یافته های این مطالعه می توان هم از کلاس درس پازل و هم آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل در آموزش درس داروشناسی به دانشجویان کارشناسی پرستاری بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرام نژاد، فاطمه، و چگینی، نجمه. (1401). مقایسه آموزش با برنامه کاربردی موبایل و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 17(2 )، 101-112. SID. https://sid.ir/paper/1009160/fa

    Vancouver: کپی

    بهرام نژاد فاطمه، چگینی نجمه. مقایسه آموزش با برنامه کاربردی موبایل و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1401؛17(2 ):101-112. Available from: https://sid.ir/paper/1009160/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بهرام نژاد، و نجمه چگینی، “مقایسه آموزش با برنامه کاربردی موبایل و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 17، no. 2 ، pp. 101–112، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1009160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button