Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,877
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی مبتنی بر وب: گامی به سوی تمرکززدایی یا تشدید تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 84

چکیده

 درجه تمرکز یا عدم تمرکز نظام برنامه ریزی درسی را می توان تابعی از نحوه ترکیب تصمیم گیرندگان و میزان انعطاف موجود در برنامه های درسی دانست. میزان دخالت تصمیم گیرندگان یا تاثیر گذاران در برنامه های درسی, با توجه به نظام سیاسی کشورها متفاوت است.افراد یا گروه هایی مانند سیاستگذاران کلی کشور, وزیر آموزش و پرورش, مدیران استانی و منطقه ای, انجمن معلمان, انجمن اولیا و مربیان, متخصصان برنامه ریزی درسی, دانشگاه ها و مراکز تحقیق و توسعه, معلم و دانش آموزان, بر عناصر برنامه درسی تاثیر می گذارند. در برنامه های درسی مبتنی بر وب, علاوه بر این افراد و گروه ها, افراد دیگری مانند متخصص فناوری اطلاعات, طراح گرافیک و متخصص رسانه, نقش بارزتری در تعیین عناصر برنامه درسی به عهده دارند. اگر گروه برنامه ریز درسی مبتنی بر وب, و در راس آنها معلم, از لحاظ توانایی های مربوط به مدیریت یادگیری و مهارت های تعلیم و تربیت در سطح بالایی قرار داشته باشند, به سهولت می توانند در برنامه درسی تاثیر مثبتی ایجاد کنند. در چنین وضعیتی برنامه درسی به سمت عدم تمرکز گرایش خواهد داشت و بالعکس.برخلاف تصور رایج, که غالبا در برنامه های درسی مبتنی بر وب نقش معلم را حاشیه ای فرض می کنند, معلم در این گونه برنامه های درسی نقش محوری دارد که بارزتر از نقش او در برنامه های درسی سنتی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سراجی، فرهاد. (1386). برنامه درسی مبتنی بر وب: گامی به سوی تمرکززدایی یا تشدید تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی. مطالعات برنامه درسی، 1(4)، 69-84. SID. https://sid.ir/paper/101006/fa

Vancouver: کپی

سراجی فرهاد. برنامه درسی مبتنی بر وب: گامی به سوی تمرکززدایی یا تشدید تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛1(4):69-84. Available from: https://sid.ir/paper/101006/fa

IEEE: کپی

فرهاد سراجی، “برنامه درسی مبتنی بر وب: گامی به سوی تمرکززدایی یا تشدید تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 4، pp. 69–84، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101006/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا