مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی برنامه درسی مذاکره ای، ره یافتی نو برای تمرکززدایی از آموزش متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف اصلی از نگارش این مقاله, معرفی برنامه درسی مذاکره ای و تصریح نقش آن در تمرکززدایی از آموزش متوسطه می باشد. براساس الگوی برنامه درسی مذاکره ای, مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای مدرسه, محدود به امور اجرایی نمی شود؛ بلکه به دانش آموزان اجازه داده می شود تا در حوزه های سیاست گذاری, تصمیم گیری و قانونگذاری نیز شرکت کنند. از این رو در این الگو امکان بیشتری برای تمرکززدایی از نظام آموزش متوسطه فراهم می آید. سوالات اصلی این مقاله عبارتند از: چگونه می توان برنامه درسی متوسطه را به گونه ای طراحی نمود که امکان مذاکره و چالش های فکری بین دانش آموزان در خصوص عناصر برنامه درسی فراهم آید و چگونه از این طریق می توان زمینه تمرکززدایی از آموزش متوسطه را فراهم آورد؟به منظور پاسخگویی به این سوالات, ابتدا ملاکهای مورد نیاز در طراحی عناصر برنامه درسی مذاکره ای, به منظور فراهم کردن امکان تعامل و رایزنی میان دانش آموزان و سایر عناصر ذیربط نظیر مدیران, برنامه ریزان و ... تصریح می شود, آنگاه نقش برنامه درسی مذاکره ای در تمرکززدایی از نظام آموزش و پرورش متوسطه مورد بررسی قرار می گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره. (1386). الگوی برنامه درسی مذاکره ای, ره یافتی نو برای تمرکززدایی از آموزش متوسطه. مطالعات برنامه درسی، 1(4)، 85-102. SID. https://sid.ir/paper/101011/fa

    Vancouver: کپی

    جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره. الگوی برنامه درسی مذاکره ای, ره یافتی نو برای تمرکززدایی از آموزش متوسطه. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛1(4):85-102. Available from: https://sid.ir/paper/101011/fa

    IEEE: کپی

    طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی، “الگوی برنامه درسی مذاکره ای, ره یافتی نو برای تمرکززدایی از آموزش متوسطه،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 4، pp. 85–102، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button