Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,612
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی، اجتماعی و روان شناختی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 133

چکیده

 این تحقیق با هدف اریئه چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم مبتنی بر فاوا انجام شده است. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. در این روش ابتدا مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی برنامه های درسی در دو رویکرد «سنتی» و «مبتنی بر فاوا» توصیف شده و مورد مقایسه قرار گرفته است. براساس تجزیه و تحلیل نتایج مقایسه, دلالت های مبانی مورد بحث در آموزش و پرورش و هم چنین برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فاوا استناج گردیده است. در نهایت با جمع بندی از یافته های مراحل پیشین, چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم مبتنی بر فاوا ترسیم گردیده است.یافته های تحقیق نشان می دهد, برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فاوا از چارچوب نظری ویژه و خاص خود برخوردار است که آن را از سایر برنامه های درسی متمایز می سازد. ویژگی ها و خصایص این چارچوب نظری در قالب «آرمان های تربیتی», «تلقی نسبت به یادگیرنده», «تلقی نسبت به فرایند یادگیری», «تلقی نسبت به فرآیند آموزشی», «تلقی نسبت به محیط یادگیری», «نقش معلم» و «تلقی نسبت به ارش یابی آموخته ها» تبیین شده است

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عطاران، محمد، آیتی، محسن، و کیامنش، علیرضا. (1385). چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی. مطالعات برنامه درسی، 1(3)، 105-133. SID. https://sid.ir/paper/101020/fa

Vancouver: کپی

عطاران محمد، آیتی محسن، کیامنش علیرضا. چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1385؛1(3):105-133. Available from: https://sid.ir/paper/101020/fa

IEEE: کپی

محمد عطاران، محسن آیتی، و علیرضا کیامنش، “چارچوب نظری برنامه های درسی تربیت معلم در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتنی بر تحلیل مبانی فلسفی, اجتماعی و روان شناختی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 3، pp. 105–133، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101020/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا