Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,077
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,034
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 166

چکیده

 پژوهش حاضر با روش پدیدارشناختی, با هدف بررسی تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین انجام گرفت. بدین منظور, تعداد سی و یک نفر از دانش آموزانی که حداقل به مدت یک نوبت تحصیلی معلم جایگزین داشته اند, به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. با هر دانش آموز به طور میانگین حدود 30 دقیقه مصاحبه شد و داده ها, با استفاده از روش پنج مرحله ای ین مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که تجارب دانش اموزان از مدیریت کلاسی و راهبردهای تدریس معلمان جایگزین, به ویژگی های معلمان جایگزین همچون میزان تجربه و دانش تربیتی و شایستگی عاطفی و اجتماعی آنان, بستگی دارد. همچنین, بیشتر دانش آموزان از قانون کاهش ساعت موظف معلمان اصلی ناراضی هستند. نتیجه این که لازم است در انتخاب معلمان جایگزین, دقت کافی صورت گیرد و با انجام تحقیقات بیشتر, لزوم تغییر در قانون کاهش ساعت موظف معلمان دوره ابتدایی بررسی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی فارسانی، فریبرز، حکیم زاده، رضوان، و دهقانی، مرضیه. (1396). تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی). مطالعات برنامه درسی، 12(47 )، 145-166. SID. https://sid.ir/paper/101040/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فارسانی فریبرز، حکیم زاده رضوان، دهقانی مرضیه. تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی). مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1396؛12(47 ):145-166. Available from: https://sid.ir/paper/101040/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز محمدی فارسانی، رضوان حکیم زاده، و مرضیه دهقانی، “تجارب دانش آموزان دوره ابتدایی از معلمان جایگزین (مطالعه موردی)،” مطالعات برنامه درسی، vol. 12، no. 47 ، pp. 145–166، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا