مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی دانشجویان از حقوق شهروندی با تاکید بر نقش برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 67

چکیده

 بدون شک تربیت شهروندان خوب یکی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت هر کشوری است. به همین منظور این پژوهش به بررسی میزان آگاهی دانشجویان از حقوق شهروندی با تاکید بر نقش برنامه درسی می پردازد. پژوهش به روش زمینه یابی انجام شد. گروه نمونه 327 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بودند که به روش تصادفی طبقه ای (بر حسب جنسیت) انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته بود. با استفاده از آزمونT تک نمونه ای وضعیت آگاهی دانشجویان از ابعاد حقوق شهروندی مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از آزمون T گروه های مستقل و تحلیل واریانس, تفاوت ابعاد حقوق شهروندی بر حسب جنسیت, مقطع تحصیلی و سن, مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد آگاهی دانشجویان در تمامی ابعاد سه گانه حقوق شهروندی شامل حقوق مدنی, حقوق سیاسی و حقوق اجتماعی به طور معناداری در سطحی پایین تر از میانگین قرار دارد. هم چنین در بررسی مقایسه ای میزان آگاهی دانشجویان دختر و پسر,فقط آگاهی از حقوق مدنی در دختران بیش از پسران بود و تفاوتی در دیگر ابعاد وجود نداشت. بررسی مقایسه ای آگاهی دانشجویان بر اساس مقطع تحصیلی و سن تفاوت معناداری را در هیچ یک از ابعاد سه گانه حقوق شهروندی نشان نداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نظافتی پایانی، یوسف، آراسته، حمیدرضا، و عنایتی، ترانه. (1389). بررسی میزان آگاهی دانشجویان از حقوق شهروندی با تاکید بر نقش برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی، 4(16)، 53-67. SID. https://sid.ir/paper/101045/fa

    Vancouver: کپی

    نظافتی پایانی یوسف، آراسته حمیدرضا، عنایتی ترانه. بررسی میزان آگاهی دانشجویان از حقوق شهروندی با تاکید بر نقش برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1389؛4(16):53-67. Available from: https://sid.ir/paper/101045/fa

    IEEE: کپی

    یوسف نظافتی پایانی، حمیدرضا آراسته، و ترانه عنایتی، “بررسی میزان آگاهی دانشجویان از حقوق شهروندی با تاکید بر نقش برنامه درسی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 4، no. 16، pp. 53–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button