مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتخاب استاد راهنما و رابطه استاد راهنما – دانشجو دیدگاه های دانش آموختگان دوره دکترا

صفحات

 صفحه شروع 96 | صفحه پایان 129

چکیده

 ارزشیابی کیفیت روابط دانشجویان با اساتید راهنما به منظور حفظ و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری, نگارش رساله و تولید دانش در دوره دکترا, بسیار با اهمیت است. در این راستا یکی از مهم ترین تصمیماتی که دانشجوی دکترا در آغاز پژوهش خود اتخاذ می کند, انتخاب استاد راهنما است. پیامدهای این انتخاب و هم چنین روابط خوب با استاد راهنما, می تواند در ارزشیابی نهایی رساله, تمایل دانشجو به انتخاب مجدد استاد راهنما و تداوم پژوهش های آتی تاثیر گذار باشد.پژوهش حاضر به منظور بهبود کیفیت و بررسی پیامدهای مذکور انجام شده است. ابتدا با بررسی ادبیات و مصاحبه با اساتید با تجربه در امر راهنمایی رساله های دکترا, 20 نشانگر کیفیت تدوین شد. در مرحله بعد با استفاده از نشانگان تدوین شده, پرسشنامه ای تهیه و به وسیله 31 دانش آموخته دوره دکترای رشته علوم تربیتی تکمیل شد. نتایج نشان داد که رضایت از انتخاب و رابطه با استاد راهنما در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد. هم چنین تفاوت معناداری بین دانش آموختگان با نمره عالی و خوب (و پایین تر) و دانش آموختگان مایل و غیر مایل به انتخاب مجدد استاد راهنما و تداوم پژوهش های آتی با او, هم به لحاظ رضایت از انتخاب و هم به لحاظ رضایت از رابطه با استاد راهنما به دست آمد. در مرحله نهایی, با تحلیل محتوای سوالات باز پاسخ پرسشنامه, پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت انتخاب اساتید راهنما و رابطه دانشجویان با آن ها, ارائه شد. نتایج پژوهش در بخش پایانی مقاله بحث شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عطاران، محمد، زین آبادی، حسن رضا، و طولابی، سعید. (1389). انتخاب استاد راهنما و رابطه استاد راهنما – دانشجو دیدگاه های دانش آموختگان دوره دکترا. مطالعات برنامه درسی، 4(16)، 96-129. SID. https://sid.ir/paper/101046/fa

Vancouver: کپی

عطاران محمد، زین آبادی حسن رضا، طولابی سعید. انتخاب استاد راهنما و رابطه استاد راهنما – دانشجو دیدگاه های دانش آموختگان دوره دکترا. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1389؛4(16):96-129. Available from: https://sid.ir/paper/101046/fa

IEEE: کپی

محمد عطاران، حسن رضا زین آبادی، و سعید طولابی، “انتخاب استاد راهنما و رابطه استاد راهنما – دانشجو دیدگاه های دانش آموختگان دوره دکترا،” مطالعات برنامه درسی، vol. 4، no. 16، pp. 96–129، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101046/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button