مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 54

چکیده

 در این پژوهش, محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی تحلیل شده است. موارد موردنظر در این تحلیل محتوا, مفاهیم و مضامین مطرح در رویکردهای جدید برنامه های درسی را شامل می شود که با توجه به اقتضائات عصر جدید, از جمله جهانی شدن, گسترش روزافزون مرزهای دانش و ارتباط و به هم پیوستگی هرچه بیش تر مردم جهان مطرح شده است. این موارد شامل آموزش توسعه, آموزش محیطی, آموزش حقوق بشر, آموزش صلح, آموزش برابری, آموزش سلامت, آموزش چندفرهنگی, آموزش رسانه ها و فناوری اطلاعات است.این مفاهیم را در برنامه های تربیتی, سازمان های بین المللی مانند یونسکو و یونیسف نیز دنبال می کنند. یکی از برنامه ها با عنوان «آموزش جهانی یا آموزش همه جانبه» در تعدادی از کشورهای جهان, از جمله جمهوری اسلامی ایران, به صورت آزمایشی اجرا شده است. نتایج حاصل از تحلیل محتوا نشان می دهد در حالی که به آموزش محیطی و آموزش چند فرهنگی بیش از حد انتظار و آموزش هروندی و توسعه در حدانتظار توجه شده است. در درون هر مفهوم نیز مولفه های متعدد, به صورت متوازن مورد توجه قرار نگرفته و به برخی مولفه ها بیشتر و به برخی کمتر از حد انتظار توجه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حکیم زاده، رضوان، کیامنش، علیرضا، و عطاران، محمد. (1386). تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی. مطالعات برنامه درسی، 2(5)، 27-54. SID. https://sid.ir/paper/101085/fa

Vancouver: کپی

حکیم زاده رضوان، کیامنش علیرضا، عطاران محمد. تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛2(5):27-54. Available from: https://sid.ir/paper/101085/fa

IEEE: کپی

رضوان حکیم زاده، علیرضا کیامنش، و محمد عطاران، “تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه های درسی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 2، no. 5، pp. 27–54، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101085/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button