مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده، کسب شده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 170

چکیده

 پژوهش باهدف ارزیابی همخوانی برنامه درسی تفکر و پژوهش ششم در سال 93 92 با روش توصیفی انجام شد. حجم نمونه ازجامعه آماری مدیران 50, معلمان 100 و دانش آموزان 250 نفر و سند تحول بنیادین, برنامه درسی ملی و کل کتاب تفکر و پژوهش و راهنمای آن به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. داده های مورد نیاز برنامه قصد شده, اجرا شده و کسب شده از طریق تحلیل محتوا, مشاهده و پرسشنامه گردآوری و با آزمون تی, خی دو و همبستگی پیرسون تحلیل شد. نتایج حاکی از همخوانی ضعیف (%37) که نشان دهنده طراحی نامناسب بوده و در اجرا شامل آشنا نبودن با مبانی نظری, نگرش منفی و ضعف حرفه ای معلم, کمبود امکانات و تجهیزات, زمان آموزش می باشد. در مرحله کسب شده بیشترین همسویی بخش دانشی با نمرات پایانی و سهم دستیابی به اهداف نگرشی و عملکردی پایین بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدامین زاده، حسن، سیفی، محمد، و فقیهی، علیرضا. (1396). ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده, کسب شده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، 12(46 )، 149-170. SID. https://sid.ir/paper/101095/fa

    Vancouver: کپی

    محمدامین زاده حسن، سیفی محمد، فقیهی علیرضا. ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده, کسب شده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1396؛12(46 ):149-170. Available from: https://sid.ir/paper/101095/fa

    IEEE: کپی

    حسن محمدامین زاده، محمد سیفی، و علیرضا فقیهی، “ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصد شده, اجرا شده, کسب شده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 12، no. 46 ، pp. 149–170، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button