مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوب نظری مبتنی بر آن، برای آموزش علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 54

چکیده

 این تحقیق با هدف تبیین نظریه ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوبی برای آموزش علوم, انجام گرفته است. ساخت و سازگرایی به تعبیری, نظریه یادگیری و دانش است. از این رو بررسی ماهیت علم و ماهیت یادگیری به عنوان مدخل ورود به بحث ساخت و سازگرایی, مورد توجه قرار گرفته است. این دو, زمینه فهم عمیق و بنیادین نظریه ساخت و سازگرایی را به عنوان پارادایمی که به طور گسترده در عرصه تعلیم و تربیت مورد اقبال قرار گرفته است, فراهم می آورد. در مرحله بعدی, با در نظر گرفتن این دو مبنا, به ارایه چارچوب نظری (متشکل از جهان بینی, دیدگاه معرفت شناختی, جایگاه روان شناختی فعالیت ذهنی و ساختار تعلیم و تربیت) برای آموزش علوم تجربی, پرداخته شده است. هم چنین در بررسی آرا و اندیشه هایی که این نظریه ریشه در آن ها دارد, به اختصار به دیدگاه های ویگوتسکی و دیویی توجه شده است. نظریه فرهنگی - اجتماعی رشد و تکامل روانی ویگوتسکی, و توجه توامان به ابعاد روان شناختی و اجتماعی تعلیم و تربیت از سوی دیوئی, به شدت در ساخت و سازگرایی دیالکتیکی مورد توجه بوده است.در پایان نیز, دیدگاه های اساسی این رویکرد در باره یاددهی و یادگیری و ابعاد عملی و نظری آن, با تاکید بر حوزه آموزش علوم تجربی, مورد توجه قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نیکنام، زهرا، و مهرمحمدی، محمود. (1385). ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوب نظری مبتنی بر آن, برای آموزش علوم تجربی. مطالعات برنامه درسی، 1(2)، 24-54. SID. https://sid.ir/paper/101108/fa

Vancouver: کپی

نیکنام زهرا، مهرمحمدی محمود. ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوب نظری مبتنی بر آن, برای آموزش علوم تجربی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1385؛1(2):24-54. Available from: https://sid.ir/paper/101108/fa

IEEE: کپی

زهرا نیکنام، و محمود مهرمحمدی، “ساخت و سازگرایی دیالکتیکی و ارایه چارچوب نظری مبتنی بر آن, برای آموزش علوم تجربی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 2، pp. 24–54، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101108/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button