Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,494
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,160
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه های نوآوری آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 176

چکیده

 هدف این پژوهش تحلیل موانع توسعه مدارس هوشمند دوره اول متوسطه شهرستان صحنه با توجه به ویژگی های اجرای نوآوری آموزشی بود. هوشمندسازی برنامه نوآورانه آموزشی است که در راستای تلفیق فاوا با برنامه درسی مدارس صورت می گیرد. رویکرد پژوهش کیفی و روش آن از نوع پدیدار شناسی است. مشارکت کنندگان آن آگاهان کلیدی شامل دبیر, مدیر و معاونین فناوری هستند که بر اساس نمونه گیری هدفمند 21 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و مبنای کفایت نمونه اشباع نظری بود. داده ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و با استفاده از روش پنج مرحله ای اسمیت تحلیل شدند. جهت اطمینان از صحت داده ها از معیارهای موثق بودن, تایید پذیری, قابلیت اعتماد و انتقال پذیری استفاده گردید. یافته ها نشان داد, اجرای برنامه هوشمندسازی مدارس در شهرستان صحنه با موانعی مانند ضعف دانش دبیران, عدم باور به استفاده سازنده گرایانه از رایانه, ضعف مهارت و خودکارآمدی در کاربرد فناوری ها, مقاومت معلمان و مدیران در برابر نوآوری, نارسایی در پشتیبانی های فنی و آموزشی, عدم انطباق ساختارهای آموزشی با تلفیق فناوری ها, عدم استفاده از ظرفیت های اولیاء, ضعف فرهنگ استفاده از فناوری و مدیریت غیرپاسخگو روبروست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سراجی، فرهاد، و سلیمانی، فاطمه. (1395). تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه های نوآوری آموزشی. مطالعات برنامه درسی، 11(42 )، 153-176. SID. https://sid.ir/paper/101125/fa

    Vancouver: کپی

    سراجی فرهاد، سلیمانی فاطمه. تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه های نوآوری آموزشی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1395؛11(42 ):153-176. Available from: https://sid.ir/paper/101125/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد سراجی، و فاطمه سلیمانی، “تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه های نوآوری آموزشی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 11، no. 42 ، pp. 153–176، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا