Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 30

چکیده

 معرفت شناسی همواره جایگاهی تعیین کننده در یک نظریه برنامه درسی دارد. پرداختن به دانش و مفهوم پردازی آن را می توان نقطه اثر هر پارادایم معرفت شناسی در صورت بندی یک نظریه برنامه درسی دانست. این نوشتار می کوشد تا با ارجاع به مفهوم دانش قدرتمند از مایکل یانگ, در پی واکاوی ریشه های فلسفی واقع گرایی انتقادی پشتیبان این مفهوم, به گردآوری دلالت های تربیتی آن برای یک نظریه برنامه درسی دست یابد. برای این منظور, با اشاره به دوگانه معرفت شناسی اثبات گرا-تفسیری, و ارجاع به دلالت های جزمی-نسبیتی پذیرش این دوگانه درباره دانش, دیدگاه واقع گرایان اجتماعی برای احصای دلالت ها مدنظر قرار گرفته است. همچنین دانش از منظر جامعه شناختی موضوع توجه این نوشتار است تا از افتادن به ورطه ثنویت پذیرفته شده معرفتی در امان بماند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندقشلاقی، علی، مهرمحمدی، محمود، و فردانش، هاشم. (1395). دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی، 11(42 )، 1-30. SID. https://sid.ir/paper/101129/fa

    Vancouver: کپی

    زندقشلاقی علی، مهرمحمدی محمود، فردانش هاشم. دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1395؛11(42 ):1-30. Available from: https://sid.ir/paper/101129/fa

    IEEE: کپی

    علی زندقشلاقی، محمود مهرمحمدی، و هاشم فردانش، “دلالت های تربیتی مفهوم دانش قدرتمند برای نظریه برنامه درسی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 11، no. 42 ، pp. 1–30، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا