مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی اجرا شده دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 «تفکر انتقادی» یکی از مولفه های اساسی در تولید برنامه های درسی قصد شده و اجرا شده محسوب می شود و دوره متوسطه نیز نقش کلیدی در حیات اجتماعی همه اقشار جامعه دارد. به همین علت این پرسش مطرح است : «که در برنامه درسی اجرا شده در دوره متوسطه تا چه میزان به پرورش تفکر انتقادی توجه شده است؟»داده های مورد نیاز از طریق مراجعه به کسانی به دست آمدند که متولی برنامه درسی اجرا شده در مدارس محسوب می شوند. 246 دبیر, با تکمیل پرسش نامه اعلام داشتند که با هر یک از عناصر چهار گانه برنامه درسی اجرا شده یعنی هدف ها, محتوا, روش تدریس و ارزش یابی چگونه مواجه می شوند.تحلیل داده ها نشان داد که برنامه درسی اجرا شده به اندازه مورد انتظار به پرورش تفکر انتقادی توجه ندارد.البته بین میزان توجه عناصر برنامه درسی اجراشده به پرورش تفکر انتقادی تفاوت وجود دارد و این تفاوت بین عناصر ارزش یابی- هدف و ارزش یابی- روش تدریس وجود دارد. ترتیب عناصر برنامه درسی از حیث میزان توجه به پرورش تفکر انتقادی عبارت است از: هدف, روش تدریس, محتوا و ارزش یابی. هم چنین بین میزان توجه برنامه درسی اجرا شده به پرورش تفکر انتقادی در مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوت وجود دارد و مدارس غیر دولتی دارای وضعیت بهتری هستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالب زاده نوبریان، محسن، موسی پور، نعمت اله، و حاتمی، فاطمه. (1388). جایگاه پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی اجرا شده دوره متوسطه. مطالعات برنامه درسی، 4(13-14)، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/101141/fa

    Vancouver: کپی

    طالب زاده نوبریان محسن، موسی پور نعمت اله، حاتمی فاطمه. جایگاه پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی اجرا شده دوره متوسطه. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1388؛4(13-14):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/101141/fa

    IEEE: کپی

    محسن طالب زاده نوبریان، نعمت اله موسی پور، و فاطمه حاتمی، “جایگاه پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی اجرا شده دوره متوسطه،” مطالعات برنامه درسی، vol. 4، no. 13-14، pp. 105–124، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button