Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,968
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره گیری از ریاضیات غیررسمی برای طراحی فرصت های یادگیری در برنامه درسی ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 65

چکیده

 در تمام دنیا, ریاضیات, جزء جدانشدنی برنامه ی درسی مدرسه ای است. این امر موجب شده است که ریاضی مدرسه ای از اهمیت فوق العاده ای برخوردار شود, به طوری که حتی می توان گفت: آموزش ریاضی با برنامه ی درسی رسمی ریاضی یکسان تلقی می شود. از سوی دیگر, آموزشگران ریاضی برای ریاضیات ماهیت دوگانه ای در نظر می گیرند, که عبارت اند از: ماهیت انتزاعی و ماهیت ملموس و محسوس.اما متاسفانه ما شاهد توجه به ماهیت انتزاعی ریاضیات و غفلت از ماهیت ملموس و محسوس آن در برنامه ی درسی رسمی ریاضی هستیم. دانش آموزان در مدرسه با وجهی از ریاضی برخوردارند که با زندگی روزمره ی آنان ارتباط برقرار نمی کند. در چنین حالتی, زمینه های بیزاری از ریاضی در آن ها به وجود می آید واین خود یکی از بزرگ ترین موانع یادگیری ریاضی است. مخففان آموزش ریاضی, اززمانی که آموزش ریاضی به عنوان یک حوزه ی معرفتی مستقل شناخته شد تاکنون, در جهت پیوند بین دو ماهیت مذکور در برنامه ی درسی ریاضی تلاش های زیادی انجام داده اند. برنامه ریزان درسی ریاضی در کشور ما نیز سعی در ایجاد تغییراتی در ریاضی مدرسه ای, به خصوص کتاب های درسی ریاضی داشته اند. این مقاله ضمن معرفی ماهیت ملموس و محسوس ریاضیات در قالب «ریاضیات غیررسمی», به بررسی جایگاه آن در آموزش ریاضی می پردازد. سپس از طریق تحلیل یک پژوهش موردی در برنامه درسی ریاضی دوره ای راهنمایی تحصیلی, که در جهت کاربرد ریاضیات غیررسمی تغییراتی داشته است, سعی در تبیین چگونگی بهره گیری از ریاضیات غیررسمی برای ایجاد فرصت های یادگیری در برنامه ی درسی ریاضی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خاکباز، عظیمه سادات، و موسی پور، نعمت اله. (1387). بهره گیری از ریاضیات غیررسمی برای طراحی فرصت های یادگیری در برنامه درسی ریاضی. مطالعات برنامه درسی، 3(11)، 44-65. SID. https://sid.ir/paper/101175/fa

Vancouver: کپی

خاکباز عظیمه سادات، موسی پور نعمت اله. بهره گیری از ریاضیات غیررسمی برای طراحی فرصت های یادگیری در برنامه درسی ریاضی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(11):44-65. Available from: https://sid.ir/paper/101175/fa

IEEE: کپی

عظیمه سادات خاکباز، و نعمت اله موسی پور، “بهره گیری از ریاضیات غیررسمی برای طراحی فرصت های یادگیری در برنامه درسی ریاضی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 11، pp. 44–65، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101175/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا