مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه استان کردستان از مهارت های زندگی

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 143

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های زندگی بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان دختر و پسر راهنمایی و متوسطه استان کردستان بود که از بین آنان 700 نفر به عنوان نمونه آماری از سه شهر سقز, بانه و مریوان به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای و از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار پژوهش دراین بررسی پرسش نامه ای محقق ساخته بود که پایایی آن براساس آلفای کرانباخ (α=%90) محاسبه و روایی آن براساس نظریه اساتید صاحبنظر مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های مذکر حدودا در سطح متوسط (براساس شاخص (%50 می باشد. بالاترین میزان برخورداری دانش آموزان در مهارت های تصمیم گیری و حل مساله و پایین ترین میزان برخورداری فرزندانشان در زمینه ارتباط انسانی بود. میزان برخورداری دختران از مهارت های زندگی بیشتر از پسران بود. تاثیر تعاملی تحصیلات والدین بر میزان برخورداری آنان معنی دار نبود. به جز مهارت ارتباط انسانی در سایر مهارت ها تفاوت معنی داری بین رشته های تحصیلی وجود داشت. فقط در دو مهارت تصمیم گیری و شهروند مسوول, تفاوت بین دانش آموزان راهنمایی و متوسطه معنی دار بود و در سایر مهارت ها تفاوت معنی دار مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غریبی، حسن، قلی زاده، زلیخا، فتحی آذر، اسکندر، و ادیب، یوسف. (1387). بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه استان کردستان از مهارت های زندگی. مطالعات برنامه درسی، 3(11)، 118-143. SID. https://sid.ir/paper/101176/fa

    Vancouver: کپی

    غریبی حسن، قلی زاده زلیخا، فتحی آذر اسکندر، ادیب یوسف. بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه استان کردستان از مهارت های زندگی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(11):118-143. Available from: https://sid.ir/paper/101176/fa

    IEEE: کپی

    حسن غریبی، زلیخا قلی زاده، اسکندر فتحی آذر، و یوسف ادیب، “بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه استان کردستان از مهارت های زندگی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 11، pp. 118–143، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101176/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button