مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عشق به عنوان برنامه درسی پوچ

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر تبیین ضرورت آموزش مفهوم عشق است که بخشی از برنامه درسی پوچ را تشکیل می دهد. بررسی مفاهیم, مصادیق و ویژگی های عشق که به عنوان یک تجربه گریزناپذیر برای عموم نوجوانان و جوانان مطرح است, می تواند تصویری از مضمون عشق نزد آنان ارایه دهد و میزان سازگاری و اعتبار برداشت های آنها را با آثار علمی و متون مقدس آشکار سازد. در پژوهش حاضر دیدگاه دانش آموزان در سه مقوله معنا و مفهوم, مصادیق و ویژگی های عشق به کمک روش توصیفی- پیمایشی و روش استنتاجی- تفسیری مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1386 و حجم نمونه 384 نفر است. یافته های تحقیق به طور خلاصه شامل این موارد می باشد: .1 معنای عشق برای دانش آموزان عبارتند از «احساس همدردی, علاقه و تمایل, کمال جویی, افسون و شیفتگی» .2 مصادیق عشق نزد آنان متعدد و متنوع است و شامل «عشق به خدا, عشق به ائمه اطهار, عشق به طبیعت, عشق به همسر» می شود .3 همچنین از نظر دانش آموزان مهمترین ویژگی های عشق عبارتند از «ناگهانی بودن, طبیعی بودن, ارادی بودن, عامل تعالی شدن, یگانه بودن, زایشی و احساسی بودن» .4 دانش آموزان اطلاعات خود را در زمینه عشق از منابعی نظیر دوستان, والدین, اجتماع و رسانه ها دریافت می کنند.تحقیق حاضر نشان می دهد برداشت دانش آموزان از عشق متناسب با رویکرد کل گراست که تعلیم و تربیت معنویت گرا یک رویکرد غالب محسوب می شود ولی با رویکرد وحدت گرا که به خصوص در آموزه های دین اسلام مطرح است تفاوت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علم الهدی، جمیله، و طهماسب زاده شیخلار، داوود. (1387). عشق به عنوان برنامه درسی پوچ. مطالعات برنامه درسی، 3(11)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/101177/fa

    Vancouver: کپی

    علم الهدی جمیله، طهماسب زاده شیخلار داوود. عشق به عنوان برنامه درسی پوچ. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(11):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/101177/fa

    IEEE: کپی

    جمیله علم الهدی، و داوود طهماسب زاده شیخلار، “عشق به عنوان برنامه درسی پوچ،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 11، pp. 1–26، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button