مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,175
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش شوخ طبعی بر نشانه های هراس اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 85

چکیده

 در این پژوهش اثربخشی آموزش شوخ طبعی بر کاهش نشانه های هراس اجتماعی در دانش آموزان بررسی شد. روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه و پیگیری 2 ماهه بود. از بین دانش آموزان پسر مراجعه کننده به مرکز مشاوره آموزش وپرورش اسلام شهر, پس از مصاحبه مقدماتی و اجرای سیاهه هراس اجتماعی (کانور و دیگران, 2001), از بین دانش آموزانی که نمره بالاتری (طبق معیار نقطه برش بالینی) در این آزمون کسب کرده بودند, 30 دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. آموزش شوخ طبعی (مک گی, 2004) برای گروه آزمایش در 8 هفته پیاپی و به مدت 80 دقیقه اجرا شد و گروه گواه هیچ آموزشی در این مدت دریافت نکرد. داده های حاصل از مراحل پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری از طریق تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش شوخ طبعی, به کاهش نمره کل هراس اجتماعی و زیرمقیاس های ترس, اجتناب و ناراحتی فیزیولوژیکی در مرحله پس آزمون و ثبات نمره ها در مرحله پیگیری منجر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرصیفی فرد، لیلاسادات، فتح اله زاده، نوشین، رستمی، مهدی، و دربانی، سیدعلی. (1396). اثربخشی آموزش شوخ طبعی بر نشانه های هراس اجتماعی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 14(53 )، 75-85. SID. https://sid.ir/paper/101180/fa

    Vancouver: کپی

    میرصیفی فرد لیلاسادات، فتح اله زاده نوشین، رستمی مهدی، دربانی سیدعلی. اثربخشی آموزش شوخ طبعی بر نشانه های هراس اجتماعی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1396؛14(53 ):75-85. Available from: https://sid.ir/paper/101180/fa

    IEEE: کپی

    لیلاسادات میرصیفی فرد، نوشین فتح اله زاده، مهدی رستمی، و سیدعلی دربانی، “اثربخشی آموزش شوخ طبعی بر نشانه های هراس اجتماعی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 14، no. 53 ، pp. 75–85، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا