مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,849
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناخت اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان انجام شد. نمونه پژوهش حاضر متشکل از 60 دانش آموز دختر دبیرستانی بود که با استفاده از روش نمونه برداری چندمرحله ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سوالات مقیاس تجدیدنظر شده دلبستگی (کولینز و رید, 1996) پاسخ دادند. این پژوهش از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری طی 10 جلسه 90 دقیقه ای در گروه آزمایشی اجرا شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس, آزمون t همبسته و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان دادند که مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان موثر است. نتایج پیگیری 45 روزه نشان داد که این مداخله, پایدار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، زهرا، احقر، قدسی، و اسدزاده، حسن. (1390). اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 8(29)، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/101197/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی زهرا، احقر قدسی، اسدزاده حسن. اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1390؛8(29):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/101197/fa

    IEEE: کپی

    زهرا موسوی، قدسی احقر، و حسن اسدزاده، “اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر روی آورد شناختی - رفتاری در تغییر سبک های دلبستگی دانش آموزان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 8، no. 29، pp. 45–54، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا