مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,251
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,538
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناخت تاثیر آموزش حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان دختر در سال تحصیلی 89-88 بود. 459 دانشجوی دختر دانشگاه پیام نور واحد اندیمشک سیاهه اضطراب امتحان (اسپیلبرگر, 1980) را تکمیل کردند. 50 نفر که بالاترین نمره اضطراب امتحان را داشتند به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. سپس, گروه آزمایشی طی ده جلسه (هر هفته دو جلسه) آموزش حل مساله پنج مرحله ای دیکسون و گلوور (1984) را دریافت کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دادند که برنامه آموزشی باعث کاهش سطح اضطراب امتحان در گروه آزمایشی می شود. چهار ماه بعد, پیش از امتحانات ترم دوم تحصیلی, اضطراب امتحان هر دو گروه مجددا ارزیابی شد. نتایج پیگیری چهار ماهه نشان داد که اثربخشی روش آموزشی, پایدار بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اکبری، مهرداد، شقاقی، فرهاد، و بهروزیان، مریم. (1390). تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 8(29)، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/101198/fa

Vancouver: کپی

اکبری مهرداد، شقاقی فرهاد، بهروزیان مریم. تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1390؛8(29):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/101198/fa

IEEE: کپی

مهرداد اکبری، فرهاد شقاقی، و مریم بهروزیان، “تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در اضطراب امتحان دانشجویان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 8، no. 29، pp. 67–74، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101198/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا