مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی وسیله آموزشی سینا در کاهش خطاهای خواندن کودکان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 343 | صفحه پایان 353

چکیده

  30 دانش آموز نارساخوان از پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی شهر تبریز با استفاده از فهرست نارساخوانی (میکاییلی, 1384), شناسایی شدند. گروه نمونه پس از اجرای آزمون هوش وکسلر کودکان (وکسلر, 1974) و آزمون تشخیصی خواندن (بهاری قره گوز, 1385), به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شد. گروه آزمایشی در مدت سه ماه, 13 جلسه 45 دقیقه ای به طور انفرادی با استفاده از وسیله سینا: وسیله کمکی برای آموزش خواندن (سیف نراقی و نادری, 1382) و گروه کنترل به شیوه مرسوم آموزش دیدند. خطاهای خواندن دو گروه در پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مقایسه شد. نتایج نشان دادند که با ثابت نگه داشتن متغیر هوش, به کارگیری وسیله آموزشی سینا 48 درصد از خطاهای خواندن را کاهش می دهد. بنابراین معلمها می توانند به وسیله آموزشی سینا در بهبود مهارتهای خواندن دانش آموزان نارساخوان, اعتماد کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهاری قره گوز، علی، و سیف نراقی، مریم. (1387). اثربخشی وسیله آموزشی سینا در کاهش خطاهای خواندن کودکان نارساخوان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 4(16)، 343-353. SID. https://sid.ir/paper/101218/fa

Vancouver: کپی

بهاری قره گوز علی، سیف نراقی مریم. اثربخشی وسیله آموزشی سینا در کاهش خطاهای خواندن کودکان نارساخوان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1387؛4(16):343-353. Available from: https://sid.ir/paper/101218/fa

IEEE: کپی

علی بهاری قره گوز، و مریم سیف نراقی، “اثربخشی وسیله آموزشی سینا در کاهش خطاهای خواندن کودکان نارساخوان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 4، no. 16، pp. 343–353، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101218/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button