مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 367 | صفحه پایان 376

چکیده

 به منظور پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس رگه های شخصیت, تعداد 200 دانش آموز (100 دختر و 100 پسر) سال اول دبیرستان با نمونه برداری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه رگه های پنجگانه شخصیتی NEO-FFI (کاستا و مک کری, 1992) پاسخ دادند. برای اندازه گیری پیشرفت تحصیلی از معدل امتحانهای نهایی سال سوم راهنمایی استفاده شد. نتایج نشان دادند که پیشرفت تحصیلی بدون رابطه معنادار با گشودگی, با رگه های برون گردی, مقبولیت و وظیفه شناسی همبستگی مثبت و با نورزگرایی همبستگی منفی دارد. نتایج رگرسیون گام به گام مشخص کرد که تنها دو رگه نورزگرایی و وظیفه شناسی توانست در دو گام حدود 9 درصد واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند. نتایج بر پایه نظریه رگه های شخصیتی مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آتش روز، بهروز، پاک دامن، شهلا، و عسگری، علی. (1387). ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 4(16)، 367-376. SID. https://sid.ir/paper/101223/fa

    Vancouver: کپی

    آتش روز بهروز، پاک دامن شهلا، عسگری علی. ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1387؛4(16):367-376. Available from: https://sid.ir/paper/101223/fa

    IEEE: کپی

    بهروز آتش روز، شهلا پاک دامن، و علی عسگری، “ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 4، no. 16، pp. 367–376، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button