مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/ وابسته به زمینه

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 126

چکیده

 در این پژوهش بـه مقایسه تاثیر دو روش تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دارای سبکهای شناختی متفاوت (وابسته به زمینه / مستقل از زمینه) بر اساس یک طرح پژوهشی شبه آزمایشی پرداخته شد. در مرحله پیش آزمون 105 دانشجوی دختر (43 نفر درگروه آزمایشی و 62 نفر در گروه گواه) دانشگاه آزاد اسلامی, آزمون گروهی تصاویر پنهان ویتکین (ویتکین و دیگران, 1971) را به منظور ارزیابی سبک شناختی تکمیل کردند و به یک آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی در درس برنامه ریزی درسی پاسخ دادند تا قابلیت تفکیک شکل از زمینه و پیشرفت تحصیلی آزمودنیها مشخص شود. گروه آزمایشی با روش حل مساله و گروه گواه با روش سخنرانی در طول یک نیمسال تحصیلی آموزش دیدند. در مرحله پس آزمون همان آزمونها در هر دو گروه اجرا شد. یافته ها تاثیر مشابه روشهای تدریس متفاوت (حل مساله, سخنرانی) را بر نمره های سبک شناختی دانشجویان نشان دادند و مشخص کردند که روش حل مساله بر پیشرفت تحصیلی گروه آزمایشی واجد سبکهای متفاوت شناختی (وابسته و مستقل از زمینه) نیز موثر نیست.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آزادی، مهران. (1387). پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/ وابسته به زمینه. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 5(18)، 119-126. SID. https://sid.ir/paper/101247/fa

Vancouver: کپی

آزادی مهران. پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/ وابسته به زمینه. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1387؛5(18):119-126. Available from: https://sid.ir/paper/101247/fa

IEEE: کپی

مهران آزادی، “پیشرفت تحصیلی و روشهای تدریس در دانشجویان با سبکهای شناختی مستقل/ وابسته به زمینه،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 5، no. 18، pp. 119–126، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101247/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button