مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

30,635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8,393
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتابهای فارسی سال اول دبستان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 357 | صفحه پایان 366

چکیده

 کتاب درسی مهمترین و پر کاربردترین رسانه آموزشی در کشور ایران است. این رسانه با اهمیت در بردارنده بخش های نوشتاری, تصویرها و تمرین هایی است که در راستای تحقق هدف های کتاب انتخاب و سازماندهی می شوند. از سوی دیگر آموزش خواندن و نوشتن به عنوان کلید ورود به نظام آموزش رسمی کشور, اهمیت کتاب های درسی «بخوانیم و بنویسیم» را برای پایه اول ابتدایی دو چندان کرده است. پژوهش توصیفی حاضر درصدد بررسی چگونگی ارتباط متون نوشتاری, تصویرها و تمرین ها با هدف های کتابهای درسی «بخوانیم و بنویسیم» پایه اول بود و با روش های متداول در آمار توصیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا, متون نوشتاری درس ها, تصویرها و تمرین های کتاب های مذکور بر اساس هدف های جزیی, مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده مبین آن بودند که %25.7 از هدف های جزیی بدون متن نوشتاری و %43.1 از هدف های جزیی بدون تصویر, 14.7% از هدف های جزیی بدون تمرین اند. بنابراین نیمی از هدف های جزیی برنامه با الگوی نظری تحقق هدف های یادگیری خواندن و نوشتن مطابقت ندارد که می تواند امر آموزش را با مشکل مواجه سازد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوریان، محمد. (1386). تحلیل محتوای کتابهای فارسی سال اول دبستان در ایران. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 3(12)، 357-366. SID. https://sid.ir/paper/101250/fa

Vancouver: کپی

نوریان محمد. تحلیل محتوای کتابهای فارسی سال اول دبستان در ایران. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1386؛3(12):357-366. Available from: https://sid.ir/paper/101250/fa

IEEE: کپی

محمد نوریان، “تحلیل محتوای کتابهای فارسی سال اول دبستان در ایران،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 3، no. 12، pp. 357–366، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101250/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا