مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بر تعامل والد- کودک

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش حل مساله بر رابطه والد- کودک اجرا شد. این پژوهش از نوع شبه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون تک گروهی بود. گروه نمونه شامل 61 نفر از مادران کودکان 4 تا 7 سال بود. مهارت های حل مساله طی 9 جلسه دو ساعته در طول 9 هفته (هر هفته یک جلسه) توسط مجریان آموزش دیده اجرا شد. برای ارزیابی اثربخشی برنامه آموزشی, مقیاس ارزیابی رابطه مادر- کودک (رابرت, 1961) مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تحلیل یافته های پژوهش از روش اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها نشان دادند کارگاه تربیت کودک اندیشمند کاهش بیش حمایتگری, کاهش طرد فرزند و افزایش پذیرش فرزند و بهبود رابطه مادر- کودک را در پی داشته است. با این وجود تحلیل یافته ها, تفاوت معناداری را در زمینه مولفه سهل گیری نشان ندادند. با توجه به نتایج این پژوهش و اهمیت نقش والدین در تحول و اجتماعی شدن کودکان می توان دریافت آموزش مهارت های حل مساله بهبود تعامل های بین افراد خانواده به ویژه والدین و فرزندان را در پی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شکوهی یکتا، محسن، شریفی، علی، و معتمدیگانه، نگین. (1394). اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بر تعامل والد- کودک. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 12(45)، 3-14. SID. https://sid.ir/paper/101265/fa

    Vancouver: کپی

    شکوهی یکتا محسن، شریفی علی، معتمدیگانه نگین. اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بر تعامل والد- کودک. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1394؛12(45):3-14. Available from: https://sid.ir/paper/101265/fa

    IEEE: کپی

    محسن شکوهی یکتا، علی شریفی، و نگین معتمدیگانه، “اثربخشی آموزش مهارت های حل مساله بر تعامل والد- کودک،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 12، no. 45، pp. 3–14، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button