مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روان شناسی رنگ و انتخاب خودرو

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 26

چکیده

 رنگ, به منزله کیفیت مهم اجسام, می تواند از طریق تغییر هیجانهای افراد چگونگی انتخاب خودرو و نیز بازار فروش آن را تحت تاثیر قرار دهد. مرور پیشینه مطالعاتی بیانگر تاثیر ناهشیار رنگ بر زندگی و متاثر بودن آن از ویژگیهای فرهنگی است. در این پژوهش نسبت تولید خودروهای شخصی با رنگهای مختلف در سالهای 2005 و 2006 ایالات متحده با تولیدات سالهای متناظر کارخانه ایران خودرو مقایسه شد. نتایج نشان دادند با آنکه نسبت تولید رنگ نقره ای در هر دو کشور بیشتر از سایر رنگهاست اما نسبت تولید آن در ایران به گونه معناداری بیشتر از ایالات متحده است. تولید خودرو با رنگهای آبی, مشکی, قرمز و قهوه ای روشن در آمریکا در هر دو سال بیشتر از ایران و تولید خودرو با رنگهای سبز و خاکستری در ایران بیشتر از آمریکاست. نتایج بر پایه تفاوتهای فرهنگی و روان شناختی و نیز محدودیتهای اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، صدیق، جوادی، مهرداد، و نیک قدم، نیلوفر. (1387). روان شناسی رنگ و انتخاب خودرو. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 5(17)، 19-26. SID. https://sid.ir/paper/101304/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی صدیق، جوادی مهرداد، نیک قدم نیلوفر. روان شناسی رنگ و انتخاب خودرو. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1387؛5(17):19-26. Available from: https://sid.ir/paper/101304/fa

    IEEE: کپی

    صدیق رییسی، مهرداد جوادی، و نیلوفر نیک قدم، “روان شناسی رنگ و انتخاب خودرو،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 5، no. 17، pp. 19–26، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button