مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئلة خلاق: نقش واسطه ای بازخوردهای خلاقانه

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 57

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش واسطه گری بازخورد خلاقانه بر حل مسئله خلاق با روی آورد به متغیرهای الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری انجام شد. 300 دانش آموز دختر و پسر کلاس های پنجم و ششم مقطع ابتدایی شهرستان لارستان انتخاب شدند و به زمینه یاب بازخورد خلاقانه (اسکافر, 1991), سیاهه ویژگی های حل مسئله خلاق (چو و لین, 2010), پرسشنامه الگوهای ارتباط خانواده (فیتزپاتریک و ریچی, 1990) و زمینه یاب جو یادگیری (ویلیامز و دسی, 1996) پاسخ دادند. نتایج تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر نشان داد بازخورد خلاقانه در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئله خلاق سهم معناداری ندارد. همچنین جهت گیری گفت و شنود و جو یادگیری, پیش بین مثبت و معنادار حل مسئله خلاق و بازخورد خلاقانه بودند. این پژوهش نقش اساسی الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری در پرورش تفکر حل مسئله خلاق و اهمیت بازخورد را برجسته می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دلنواز، زهرا، البرزی، محبوبه، و خوشبخت، فریبا. (1397). الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئلة خلاق: نقش واسطه ای بازخوردهای خلاقانه. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 15(57 )، 45-57. SID. https://sid.ir/paper/101386/fa

    Vancouver: کپی

    دلنواز زهرا، البرزی محبوبه، خوشبخت فریبا. الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئلة خلاق: نقش واسطه ای بازخوردهای خلاقانه. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1397؛15(57 ):45-57. Available from: https://sid.ir/paper/101386/fa

    IEEE: کپی

    زهرا دلنواز، محبوبه البرزی، و فریبا خوشبخت، “الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئلة خلاق: نقش واسطه ای بازخوردهای خلاقانه،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 15، no. 57 ، pp. 45–57، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button