مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,887
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانش آموزان بود. از این رو, 50 دانش آموز پسر کلاس پنجم ابتدایی به روش نمونه برداری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایشی و کنترل (هر کدام 25 نفر) به مقیاس ادراک شایستگی کودکان (هارتر, 1982) پاسخ دادند. پژوهش از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. راهبردهای شناختی (ملکی, 1384) طی 10 جلسه 35 دقیقه ای در گروه آزمایشی اجرا شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان دادند که راهبردهای شناختی در تغییر ابعاد ادراک شایستگی (شناختی, فیزیکی و اجتماعی) دانش آموزان موثر است و آموزش پس از پیگیری با فاصله زمانی 30 روز نیز پایدار مانده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهادرمطلق، اسلام، عطاری، یوسفعلی، و بهادرمطلق، غلام. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانش آموزان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 9(33)، 39-46. SID. https://sid.ir/paper/101418/fa

Vancouver: کپی

بهادرمطلق اسلام، عطاری یوسفعلی، بهادرمطلق غلام. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانش آموزان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1391؛9(33):39-46. Available from: https://sid.ir/paper/101418/fa

IEEE: کپی

اسلام بهادرمطلق، یوسفعلی عطاری، و غلام بهادرمطلق، “اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر ابعاد ادراک شایستگی دانش آموزان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 9، no. 33، pp. 39–46، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101418/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا