مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,326
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 208

چکیده

 هـدف این پژوهش, بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر افـزایش تفکـر انتقـادی بود. برای ایـن منظور 60 دانشجوی دختر رشته ریاضی (30 نفر گـروه آزمـایشی و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادی او- سی- آر (OCR, 2000) آزمون شدند. پس یک واحد درسی در گـروه آزمایشی به شیوه مشارکتی و در گروه گواه به شیوه سخنرانی آموزش داده شـد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغبری نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادی (تحلیل انتقادی, اعتبار شواهد و ارزشیـابی انتقـادی) در گـروه آزمـایشی بیش از گـروه گواه بود. چگونگی تاثیر یادگیری مشارکتی بر مهارتهای تفکر انتقادی مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، زهرا. (1388). یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 5(19)، 199-208. SID. https://sid.ir/paper/101432/fa

Vancouver: کپی

حسینی زهرا. یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1388؛5(19):199-208. Available from: https://sid.ir/paper/101432/fa

IEEE: کپی

زهرا حسینی، “یادگیری مشارکتی و تفکر انتقادی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 5، no. 19، pp. 199–208، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101432/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا