مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,335
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و هنجاریابی آزمون سازش یافتگی تحصیلی برای دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 197

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور ساخت آزمون سنجش سازش یافتگی تحصیلی دانشجویان انجام شد. مجموعه ای با 152 ماده در شش زیرمقیاس شامل سازش یافتگی با دانشگاه, سازش یافتگی با رشته تحصیلی, سازش یافتگی اجتماعی و بین فردی, سازش یافتگی عاطفی, سازش یافتگی با مهارت های تحصیلی, و خودیابی و هدفمندی تهیه شد. از بین دانشجویان شهر قزوین, 411 نفر با روش نمونه برداری طبقه ای انتخاب شدند و به این آزمون پاسخ دادند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی, ماده های مربوط به زیرمقیاس ها را تایید کرد. افزون بر آن مشخص شد که بین ماده های یک عامل با ماده های عامل های دیگر, همبستگی بالایی وجود ندارد و این عوامل تا حد زیادی مستقل از یکدیگر هستند. اعتبار آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.948 به دست آمد. پس از حذف برخی از ماده ها, نسخه نهایی این آزمون با 138 ماده تهیه شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حمیلی، ثریا، احمدی، عبدالجواد، موسوی، سیدعلی محمد، و غفوریان، مریم. (1394). ساخت و هنجاریابی آزمون سازش یافتگی تحصیلی برای دانشجویان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 12(46)، 187-197. SID. https://sid.ir/paper/101438/fa

Vancouver: کپی

حمیلی ثریا، احمدی عبدالجواد، موسوی سیدعلی محمد، غفوریان مریم. ساخت و هنجاریابی آزمون سازش یافتگی تحصیلی برای دانشجویان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1394؛12(46):187-197. Available from: https://sid.ir/paper/101438/fa

IEEE: کپی

ثریا حمیلی، عبدالجواد احمدی، سیدعلی محمد موسوی، و مریم غفوریان، “ساخت و هنجاریابی آزمون سازش یافتگی تحصیلی برای دانشجویان،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 12، no. 46، pp. 187–197، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101438/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا