مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب مانده ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تشخیص افتراقی الگوهای رفتار تکراری قالبی و اجتماعی در کودکان با نیازهای ویژه بود. با استفاده از مصاحبه تجدید نظر شده تشخیصی درخود ماندگی (لرد و دیگران, 1994) در دو گروه درخود مانده (5 دختر و 11 پسر) و عقب مانده ذهنی آموزش پذیر (5 دختر و 11 پسر) در دامنه سنی 6-8 سال از مدارس استثنایی انتخاب شدند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان دادند که میانگین نمره تخریب کیفی تعامل اجتماعی, ارتباطی و الگوهای رفتار تکراری قالبی در کودکان درخود مانده به گونه معناداری بیشتر از کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر است. استلزامها بر اساس تشخیص های افتراقی کودکان استثنایی بحث شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهاری قره گوز، علی، حسن پور، عباس، و امیری، شاهرخ. (1389). تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 7(25)، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/101450/fa

    Vancouver: کپی

    بهاری قره گوز علی، حسن پور عباس، امیری شاهرخ. تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1389؛7(25):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/101450/fa

    IEEE: کپی

    علی بهاری قره گوز، عباس حسن پور، و شاهرخ امیری، “تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 7، no. 25، pp. 39–47، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button