مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 این بررسی با هدف تعیین اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا انجام شد. 18 دانش آموز پسر ناشنوا انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. آزمودنی ها به آزمون استروپ (استروپ, 1935), آزمون عملکرد مداوم (رازولد, مرسکی, ساراسون, برنسوم, و بک, 1965), نسخه رایانه ای برج لندن (موریس, احمد, استد, و تون, 1993), و آزمون حافظه کاری کورنولدی (کورنولدی و وکیا, 1995), پاسخ دادند. گروه آزمایش, برنامه رایانه یار حافظه کاری (بخاراییان, 1389) را در 20 جلسه آموزشی 45 دقیقه ای گذراندند. نتایج آزمون t نشان دادند نمره پس آزمون کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا به صورت معنادار تغییر یافته است. پیگیری پس از یک ماه حاکی از عدم تغییر میانگین کنش اجرایی در دانش آموزان ناشنوا بود. یافته ها این نکته را آشکار کردند که برنامه رایانه یار حافظه کاری در بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلطانی کوهبنانی، سکینه، و شریفی درآمدی، پرویز. (1392). اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 10(37)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/101459/fa

Vancouver: کپی

سلطانی کوهبنانی سکینه، شریفی درآمدی پرویز. اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1392؛10(37):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/101459/fa

IEEE: کپی

سکینه سلطانی کوهبنانی، و پرویز شریفی درآمدی، “اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کنش های اجرایی دانش آموزان ناشنوا،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 10، no. 37، pp. 51–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101459/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button