مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نظم جویی هیجان بر کیفیت زندگی زنان واجد اضطراب

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 420

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش نظم جویی هیجان مدل گروس بر کیفیت زندگی زنان واجد اضطراب با استفاده ازطرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه گواه اجرا شد. از میان زنان ساکن منطقه 13 تهران 26 نفر که واجد ملاک های ورود به مطالعه بودند با روش نمونه برداری خوشه ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 75 دقیقه ای تحت آموزش نظم جویی هیجان قرار گرفت و گروه گواه برنامه ای دریافت نکرد. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله و پس از سه ماه به فرم 26 ماده ای پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی پاسخ دادند. یافته ها نشان می داد نمره های کیفیت زندگی گروه آزمایش پس از دریافت برنامه آموزشی, در مقایسه با گروه گواه تغییر معنادار یافته بود. همچنین یافته ها نشان داد که در مرحله پیگیری اثر مداخله بر متغیرها ثبات داشت. هیجان ها نقشی برجسته در افزایش کیفیت زندگی در زمینه های مختلف فردی, خانوادگی و اجتماعی دارند و موجب آگاهی فرد از فرایندهای شناختی می شوند. بنابراین, برنامه ای که هیجان ها و مولفه های وابسته به آن ها را اصلاح و تعدیل و راهبردهای انطباقی را تقویت کند, می تواند توانایی افراد را در زمینه های گوناگون بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کریمی فر، مسعود. (1396). اثربخشی آموزش نظم جویی هیجان بر کیفیت زندگی زنان واجد اضطراب. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 13(52)، 407-420. SID. https://sid.ir/paper/101467/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی فر مسعود. اثربخشی آموزش نظم جویی هیجان بر کیفیت زندگی زنان واجد اضطراب. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1396؛13(52):407-420. Available from: https://sid.ir/paper/101467/fa

    IEEE: کپی

    مسعود کریمی فر، “اثربخشی آموزش نظم جویی هیجان بر کیفیت زندگی زنان واجد اضطراب،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 13، no. 52، pp. 407–420، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button