مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 230

چکیده

 این پژوهش با هدف شناخت نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مبتلا به آسیب بینایی شهر مشهد تشکیل دادند. با استفاده از روش نمونه برداری هدفمند, 43 نفر از این کودکان در 4 گروه سنی (4, 7, 10 و 13 سال) انتخاب شدند. برای اندازه گیری نظریه ذهن از دو تکلیف باور غلط (تکلیف پیش بینی باور؛ پرنر و وایمر, 1987؛ تکلیف پیش بینی عمل؛ وایمر و پرنر, 1983) و برای سنجش مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری از مقیاس مهارتهای اجتماعی (فرم معلم؛ گراشام و الیوت, 1990) بهره گرفته شد. داده های پژوهش با استفاده از آزمون مجذور کای, ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون لوجستیک, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند که بین عملکرد در تکلیف پیش بینی عمل و نمره کلی مهارتهای اجتماعی و عملکرد در هر دو تکلیف (پیش بینی باور و پیش بینی عمل) و نمره کلی مشکلات رفتاری رابطه معنادار وجود دارد. همچنین, بهره هوش کلامی و سن, عملکرد در تکلیف پیش بینی عمل را پیش بینی کردند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشهدی، علی، هاشمی جوزدانی، محبوبه، و هاشمی برزآبادی، حمیرا. (1390). نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 7(27)، 219-230. SID. https://sid.ir/paper/101554/fa

Vancouver: کپی

مشهدی علی، هاشمی جوزدانی محبوبه، هاشمی برزآبادی حمیرا. نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1390؛7(27):219-230. Available from: https://sid.ir/paper/101554/fa

IEEE: کپی

علی مشهدی، محبوبه هاشمی جوزدانی، و حمیرا هاشمی برزآبادی، “نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 7، no. 27، pp. 219–230، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101554/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button