مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,978
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,882
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 196

چکیده

 به منظور بررسی رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی, جنس و رشته تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر اقلید, 500 دانش آموز (263 زن, 237 مرد) با روش نمونه برداری خوشه ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سیاهه سبک های یادگیری کلب (کلب, 1971) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از آزمون مجذور کای بهره گرفته شد. یافته ها نشان دادند: 1) شرکت کنندگان واجد سبک یادگیری واگرا و جذب کننده, عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به شرکت کنندگان دارای سبک های همگرا و انطباقی دارند, 2) پسران بیشتر از سبک یادگیری واگرا سود می جویند, در حالی که سبک یادگیری غالب دختران, جذب کننده است, و 3) بین سبک های یادگیری و رشته تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، روح اله، کاظمی، سلطانعلی، و رضایی، آذرمیدخت. (1390). رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 8(30)، 189-196. SID. https://sid.ir/paper/101558/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی روح اله، کاظمی سلطانعلی، رضایی آذرمیدخت. رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1390؛8(30):189-196. Available from: https://sid.ir/paper/101558/fa

    IEEE: کپی

    روح اله پناهی، سلطانعلی کاظمی، و آذرمیدخت رضایی، “رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 8، no. 30، pp. 189–196، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا