مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بهینه جداسازهای ارتعاش یک جعبه داخل خودرو بر اساس تئوری ارتعاشات اتفاقی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 در این مقاله رفتار یک جعبه الکترونیکی حساس در برابر ارتعاشات که با استفاده از چهار جداساز ارتعاش غیرفعال نامیرا به خودرو متصل شده است, با استفاده از یک مدل ده درجه آزادی تحت تحریک جاده بررسی شده است. در ابتدا معادلات دیفرانسیل حاکم با استفاده از روش لاگرانژ بدست آمده و چگالی طیفی پروفیل جاده بر مبنای ISO ارائه شده است. با تحلیل مودال, فرکانس های طبیعی و شکل مودها استخراج و سپس پاسخ به تحریک اتفاقی پایه بر اساس تئوری اتعاشات اتفاقی محاسبه شده است. جذر میانیگن مربع با انتگرال گیری از منحنی چگالی طیفی حاصل شده و با تغییر سفتی جداساز در یک بازه واقعی, منحنی جذر میانگین مربع شتاب عمودی مطلق جعبه الکترونیکی برحسب جابجایی عمودی نسبی آن ترسیم شده و جداساز بهینه بر مبنای نقطه کمینه منحنی مذکور انتخاب شده است. نتایج نشان می دهند بدون در نظر گرفتن اثرات چرخ و سیستم تعلیق نمی توان جداساز مطلوب را انتخاب کرد و فرکانس طبیعی جداساز بهینه بین فرکانس طبیعی چرخ و سیستم تعلیق قرار گرفته است. همچنین جذر میانگین مربع شتاب منتقل شده به جعبه الکترونیکی نسبت به تغییر سفتی جداساز در اطراف نقطه بهینه, حساسیت کمی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لکزیان، حسین، و تاجداری، مهدی. (1396). طراحی بهینه جداسازهای ارتعاش یک جعبه داخل خودرو بر اساس تئوری ارتعاشات اتفاقی. مکانیک هوا فضا، 13(2 (پیاپی 48))، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/101950/fa

    Vancouver: کپی

    لکزیان حسین، تاجداری مهدی. طراحی بهینه جداسازهای ارتعاش یک جعبه داخل خودرو بر اساس تئوری ارتعاشات اتفاقی. مکانیک هوا فضا[Internet]. 1396؛13(2 (پیاپی 48)):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/101950/fa

    IEEE: کپی

    حسین لکزیان، و مهدی تاجداری، “طراحی بهینه جداسازهای ارتعاش یک جعبه داخل خودرو بر اساس تئوری ارتعاشات اتفاقی،” مکانیک هوا فضا، vol. 13، no. 2 (پیاپی 48)، pp. 1–12، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button