مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

77
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای در جامعه متاثر از طوفان رسانه ای(وابسته به تکنیک پرتاب میان گرگ ها)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 اهداف: رسانه های اجتماعی علاوه بر جنبه اطلاع رسانی می توانند آسیب های روانشناختی نیز ایجاد نمایند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای کارکنان یک دانشگاه نظامی انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش از نظر هدف کاربردی و در گروه طرح های شبه آزمایشی است. جامعه آماری مشتمل بر تمامی کارکنان یک دانشگاه نظامی در سال 1400-1399 بود. نمونه این تحقیق 40 نفر از کارکنان بودند که به شیوه غیراحتمالی و در دسترس گزینش شدند و در دو گروه 20نفره آزمون و کنترل تقسیم شدند. ابزار گردآوری داده ها, مقیاس رفتارهای خودتخریب گرانه آقا محمدیان شعرباف و مرادیان (1391) و سواد رسانه ای فلسفی (1393) بود. پروتکل مداخله ای شامل کارگاه های آموزش گروهی به مدت 10 جلسه و به صورت 2 جلسه در هفته در پنج هفته متوالی بود که بر گروه آزمایش اجرا شد. جهت آزمون اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای از تحلیل کوواریانس و نرم افزار SPSS 26 نسخه بهره گیری شد. یافته ها: از میان 40 شرکت کننده در پژوهش, 57/5 درصد از افراد بین 20 تا 30 سال (23 نفر) و مرد بودند. به ترتیب بیشترین و کمترین فراوانی تحصیلات مربوط به افراد دارای کارشناسی (50 درصد) و مدرک دکترا (7/5 درصد) بود. میانگین نمرات خودتخریبی در گروه آزمایش با اجرای مداخله از 14/35±, 115/50 در مرحله پیش آزمون به 15/09±, 77/75 در مرحله پس آزمون کاهش و میانگین نمرات سواد رسانه ای در گروه آزمایش در وضعیت پیش آزمون از 7/81±, 45/30 به 7/12±, 62/60 در مرحله پس آزمون افزایش یافت. سطح معناداری تمامی آزمون ها کمتر از خطای 0/05 به دست آمد و فرضیه تحقیق تایید شد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیر معنادار پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای, بکارگیری از این پروتکل به منظور کنترل آسیب های ناشی از طوفان رسانه ای کاربردی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، حمیدرضا، آزموده، معصومه، طباطبایی، محمود، و صمدی، مهران. (1400). اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای در جامعه متاثر از طوفان رسانه ای(وابسته به تکنیک پرتاب میان گرگ ها). طب انتظامی، 11(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1021950/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی حمیدرضا، آزموده معصومه، طباطبایی محمود، صمدی مهران. اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای در جامعه متاثر از طوفان رسانه ای(وابسته به تکنیک پرتاب میان گرگ ها). طب انتظامی[Internet]. 1400؛11(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1021950/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا عبدلی، معصومه آزموده، محمود طباطبایی، و مهران صمدی، “اثربخشی پروتکل مداخله ای-حمایتی بر خودتخریبی و سواد رسانه ای در جامعه متاثر از طوفان رسانه ای(وابسته به تکنیک پرتاب میان گرگ ها)،” طب انتظامی، vol. 11، no. 1 ، pp. 0–0، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1021950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button