مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 177

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387 می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها, پیمایشی است. جامعه آماری آن, آموزشگاه های سه مقطع ابتدایی, راهنمایی, متوسطه و پیش دانشگاهی, شامل آموزشگاه های دولتی, غیرانتفاعی, شاهد و ..., به تفکیک دخترانه و پسرانه است. مهم ترین یافته های پژوهش نشان می دهد 84% آموزشگاه های شهر زابل, دارای کتابخانه هستند. فضای کتابخانه ها بسیار محدود بوده و 100% آنها کمتر از 30 مترمربع مساحت دارند. اکثر آنها برای مطالعه دانش آموزان فضایی را در نظر نگرفته اند. در کل, سهم هر دانش آموز شهر زابل از فضای اختصاص یافته به کتابخانه های آموزشگاهی 0.08 است. مجموعه کتابخانه ها از نظر کمی ضعیف هستند. 99% کتابخانه های آموزشگاهی کتابدار ندارند. در کل %53 کتابخانه های مورد مطالعه به صورت قفسه بسته و 47% آنها قفسه باز اداره می شوند. کتابخانه های آموزشگاهی مورد بررسی از لحاظ فضا, تجهیزات فیزیکی, منابع کتابخانه ای, بودجه, ارائه خدمات, نیروی انسانی متخصص, استفاده از فناوریهای جدید مانند رایانه, لوح های فشرده آموزشی و ... با مشکل اساسی روبرو هستند. این کتابخانه ها در تمام زمینه ها در حد استانداردهای کتابخانه های مدارس نیستند و به طور کلی می توان گفت با چالش های جدی مواجهند و توان پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان را ندارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیامک، مرضیه. (1389). بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(3 (مسلسل 51))، 159-177. SID. https://sid.ir/paper/102526/fa

Vancouver: کپی

سیامک مرضیه. بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(3 (مسلسل 51)):159-177. Available from: https://sid.ir/paper/102526/fa

IEEE: کپی

مرضیه سیامک، “بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی 88-1387،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 3 (مسلسل 51)، pp. 159–177، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102526/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button