مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف این پژوهش, سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی است. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و به روش پیمایشی - تطبیقی بین جامعه ای مشتمل بر 100 نفر (47 نفر از کتابداران کتابخانه آستان قدس رضوی و 53 نفر از کتابداران کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد) انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ای بر اساس هفت مهارت «کارل آلبرخت» می باشد. «کارل آلبرخت» برای پاسخگویی و جلوگیری از کندذهنی گروهی, از عنوان هوش سازمانی استفاده و مدلی را ارائه می کند که دارای هفت بعد است: چشم انداز استراتژیک, سرنوشت مشترک, میل به تغییر, اتحاد و توافق, روحیه, کاربرد دانش و فشار عملکرد. هر یک از این بعدها, یکی از فرضیه های پژوهش است.فرضیه اصلی پژوهش این است که بین هوش سازمانی در کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و هوش سازمانی در کتابخانه آستان قدس رضوی تفاوت معناداری وجود ندارد. این فرضیه تایید شد و فرضیه های فرعی پژوهش یعنی «چشم انداز استراتژیک در کتابخانه دانشگاه فردوسی مشهد با کتابخانه آستان قدس مشابه است», رد می شود و فرضیه اعتقاد به سرنوشت مشترک در کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و کتابخانه آستان قدس رضوی تایید و در مورد عملکرد کارکنان در خصوص میل به تغییر, مشابه بودن این دو کتابخانه را در این مورد تایید می کند. روحیه کارکنان در هر دو کتابخانه اختلاف معناداری ندارد و این فرضیه نیز تایید شد. میانگین شاخص اتحاد و توافق کارکنان در کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و کارکنان کتابخانه آستان قدس رضوی این مشابهت را تایید می کند. فرضیه «کاربرد دانش» در کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و کتابخانه آستان قدس رضوی تایید شد. برخورد مدیران در رابطه با عملکرد کارکنان در هر دو کتابخانه مورد پژوهش, مشابه است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باب الحوائجی، فهیمه، قاضی میرسعید، سیدجواد، و الهیان، علی. (1389). سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(1 (مسلسل 49))، 9-33. SID. https://sid.ir/paper/102543/fa

    Vancouver: کپی

    باب الحوائجی فهیمه، قاضی میرسعید سیدجواد، الهیان علی. سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(1 (مسلسل 49)):9-33. Available from: https://sid.ir/paper/102543/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه باب الحوائجی، سیدجواد قاضی میرسعید، و علی الهیان، “سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 1 (مسلسل 49)، pp. 9–33، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102543/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button