مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف: با توجه به ساختار بازار و ویژگی های کالای اطلاعاتی, روش های معمول قیمت گذاری برای کالاهای اطلاعاتی مفید نیست. بنابراین, راهبردهایی باید اتخاذ شود که متناسب با ویژگی های این کالای خاص باشد. هدف این مقاله, معرفی و تشریح راهبردهای مناسب برای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی است.روش شناسی: مقاله حاضر, یک مقاله نظری است که با استفاده از روش کتابخانه ای انجام شده است.نتیجه: به نظر می رسد راهبردهای تبعیض قیمتی و فروش بسته ای برای کالای اطلاعاتی بسیار کارا باشد. تبعیض قیمتی و انواع آن شامل تبعیض قیمت درجه اول, تبعیض قیمت درجه دوم و تبعیض قیمت درجه سوم؛ همچنین فروش بسته ای و انواع آن شامل فروش بسته ای بدون هزینه نهایی و فروش بسته ای با هزینه نهایی, مباحث این مقاله را تشکیل می دهند. چنین نتیجه گیری می شود که اگر راهبردهای گفته شده به درستی اجرا شوند, حداکثر سود برای تولیدکننده و حداکثر مطلوبیت برای مصرف کننده حاصل می شود و بازار کالای اطلاعاتی به بازاری کارا از نظر اجتماعی تبدیل می شود.اصالت/ ارزش: این مقاله به طور تفصیلی به مبحث راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی پرداخته است. بنابراین, می تواند مورد توجه متخصصان علم اطلاعات, تولیدکنندگان کالای اطلاعاتی و علاقمندان اقتصاد اطلاعات قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عطاپور، هاشم، و نادری، ابوالقاسم. (1392). راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی. کتابداری و اطلاع رسانی، 16(2 (پیاپی 62))، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/102634/fa

    Vancouver: کپی

    عطاپور هاشم، نادری ابوالقاسم. راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1392؛16(2 (پیاپی 62)):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/102634/fa

    IEEE: کپی

    هاشم عطاپور، و ابوالقاسم نادری، “راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 62)، pp. 7–28، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button