Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

37,705
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی ریتالین و استیمیدیت در درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان 12- 6 ساله

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 303

چکیده

 زمینه و هدف: تعیین اثر بخشی ریتالین و استیمیدیت در درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان 12 - 6 ساله و همچنین مقایسه اثرات درمانی این دو با هم و بررسی اجمالی عوارض جانبی این دو دارو است.روش بررسی: بر اساس یک کارآزمایی بالینی دو سوکور 42 کودک بیش فعال-کم توجه 6 تا 12 ساله بامیانگین سنی 8 سال که با بررسی تشخیصی توسط دو فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و پرسشنامه بیش فعالی-کم توجهی DSM-IV-TR تشخیص این اختلال را گرفته بودند به صورت تصادفی وارد تحقیق شدند. علایم بیماری در هفته 0 و 3 و 5 توسط ADHD Rating Scale بررسی می شد و افرادی که قبل از درمان (هفته 0) عددی بیش از نقطه برش 20 داشتند و همچنین بیماری روانپزشکی عمده دیگری در خودشان و افراد درجه اول و دوم خانواده شان نبود در این مطالعه وارد می شدند. همچنین عوارض دارو توسط پرسشنامه عوارض جانبی کوچر در هر سه نوبت چک می شد. هر دو دارو به مقدار1mg/kg  تجویز و در طی سه هفته اول تثبیت شد. 10 نفر از افراد تحت مطالعه بیرون رفتند که از نظر تعدادشان تفاوت معنی داری بین دو گروه نبود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد, میانگین و انحراف معیار و آمار تحلیلی آزمون ANOVA با اندازه های تکراری, Covariance و آزمون دقیق فیشر تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: اثربخشی داروهای ریتالین و استیمدیت درمورد اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان دیده شد, از نظر والدین و معلمان اثر بخشی دو دارو مشابه (p<0.05) است. همچنین در یک نگاه اجمالی عوارض جانبی استیمدیت بیشتر از ریتالین است هر چند تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاکر، حسین، داوری آشتیانی، رزیتا، عرب گل، فریبا، راجزی اصفهانی، سپیده، حیدریان، طاهره، و عصاریان، فاطمه. (1387). مقایسه اثربخشی ریتالین و استیمیدیت در درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان 12- 6 ساله. علوم مغز و اعصاب ایران (IRANIAN JOURNAL OF NEUROLOGY)، 7(24)، 297-303. SID. https://sid.ir/paper/102759/fa

    Vancouver: کپی

    فاکر حسین، داوری آشتیانی رزیتا، عرب گل فریبا، راجزی اصفهانی سپیده، حیدریان طاهره، عصاریان فاطمه. مقایسه اثربخشی ریتالین و استیمیدیت در درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان 12- 6 ساله. علوم مغز و اعصاب ایران (IRANIAN JOURNAL OF NEUROLOGY)[Internet]. 1387؛7(24):297-303. Available from: https://sid.ir/paper/102759/fa

    IEEE: کپی

    حسین فاکر، رزیتا داوری آشتیانی، فریبا عرب گل، سپیده راجزی اصفهانی، طاهره حیدریان، و فاطمه عصاریان، “مقایسه اثربخشی ریتالین و استیمیدیت در درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی در کودکان 12- 6 ساله،” علوم مغز و اعصاب ایران (IRANIAN JOURNAL OF NEUROLOGY)، vol. 7، no. 24، pp. 297–303، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102759/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا