مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,054
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه و هدف: باورهای پژوهشی دانشجویان تاثیر مهمی در انجام یا اجتناب از تحقیق دارد. هدف این مطالعه مقایسه دیدگاه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی بود.روش کار: این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1392 در 140 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. حجم نمونه به وسیله مطالعه مقدماتی و محاسبه واریانس نمونه تعیین شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه خودایفا و استاندارد شده خودکارآمدی پژوهشی بود. تجزیه تحلیل آماری داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-17 و آزمون آماری T مستقل برای مقایسه 7 آیتم در پرسش نامه خودکارآمدی پژوهشی شامل موارد آماری و تحلیلی, مفهوم پردازی, روش و اجرا, پژوهش کیفی, گزارش نویسی, مهارت ها و تبحرها و اخلاق در دانشجویان ذکر شده انجام گردید.یافته ها: اختلاف معنی داری در مقایسه دیدگاه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در مقیاس های خودکارآمدی آماری و تحلیلی, مفهوم پردازی, روش و اجرا, پژوهش کیفی, گزارش نویسی و مهارت ها و تبحرها مشاهده شد (p=0.001, p<0.008). ولی اختلاف معنی داری در مقیاس اخلاق در آن ها مشاهده نشد (p=0.176).نتیجه گیری: دانشجویان دکترای تخصصی در مقایسه با دانشجویان کارشناسی ارشد دیدگاه مثبت تری نسبت به خودکارآمدی پژوهشی داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دریازاده، سعیده، و کوهپایه زاده، جلیل. (1394). دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 22(134)، 68-75. SID. https://sid.ir/paper/10279/fa

    Vancouver: کپی

    دریازاده سعیده، کوهپایه زاده جلیل. دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1394؛22(134):68-75. Available from: https://sid.ir/paper/10279/fa

    IEEE: کپی

    سعیده دریازاده، و جلیل کوهپایه زاده، “دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به خودکارآمدی پژوهشی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 22، no. 134، pp. 68–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button