مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ترکیبی در آموزش های ضمن خدمت پلیس جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 192

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش های سنتی برای رفع نیازهای کارکنان و اداره امور پیچیده در سازمان ها کافی نیست, به همین دلیل گرایش به شیوه های نوین ضروری به نظر می رسد, و آموزش ترکیبی منطقی ترین و طبیعی ترین سیر تکامل تدریجی برنامه های یادگیری می باشد. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی آموزش ترکیبی برای آموزش های ضمن خدمت سازمان فراجا با استفاده از تحلیل مضمون بود. روش: این تحقیق با روش شناسی از نوع کیفی انجام شد. ابتدا عوامل موثر بر آموزش ترکیبی از طریق بررسی ادبیات موضوع و تحلیل محتوای اسناد بالادستی سازمان فراجا و مقالات علمی فارسی و انگلیسی مرتبط و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان با روش تحلیل مضمون استقرایی شش مرحله ای کلارک و براون شناسایی شد, و سپس برای ارزیابی شاخص ها و الگوی به دست آمده, از روش دلفی استفاده شد, برای انجام این کار پرسشنامه ای با 31 سوال که هر سوال بیانگر یک مولفه بود, طراحی گردید, و برای سنجش روایی تحقیق حاضر نظرات جمعی از خبرگان لحاظ شده و پایایی آن نیز از روش کاپای کوهن تایید, و برای تحلیل داده ها از نرم افزارهای MAXQDA و SPSS استفاده شد. یافته ها: پس از غربالگری کدهای استخراج شده اولیه, به تعداد 192 مضمون پایه تقلیل و در قالب 31 مضمون سازمان دهنده و 11 مضمون فراگیر و 4 عامل اصلی (عوامل انسانی, عوامل فنی, عوامل آموزشی, عوامل اجرایی) طبقه بندی گردید. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهد که این الگو کاملا علمی و متناسب با ماموریت های سازمان فراجا و بومی طراحی شده است و از این جهت دارای نو آوری خاص خود می باشد, که با پیاده سازی آن در آموزش های ضمن خدمت ناجا, ضمن استفاده از مزایای فراوان آن, چالش های آموزش حضوری و آموزش الکترونیکی که به صورت جداگانه برگزار می شوند, مرتفع خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمزه لوپاک، حسن، باتمانی، فردین، یاوری بافقی، امیرحسین، و حسین پور، سهیلا. (1401). طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ترکیبی در آموزش های ضمن خدمت پلیس جمهوری اسلامی ایران. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 15(58 (پیاپی 58) )، 159-192. SID. https://sid.ir/paper/1029667/fa

    Vancouver: کپی

    حمزه لوپاک حسن، باتمانی فردین، یاوری بافقی امیرحسین، حسین پور سهیلا. طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ترکیبی در آموزش های ضمن خدمت پلیس جمهوری اسلامی ایران. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1401؛15(58 (پیاپی 58) ):159-192. Available from: https://sid.ir/paper/1029667/fa

    IEEE: کپی

    حسن حمزه لوپاک، فردین باتمانی، امیرحسین یاوری بافقی، و سهیلا حسین پور، “طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ترکیبی در آموزش های ضمن خدمت پلیس جمهوری اسلامی ایران،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 15، no. 58 (پیاپی 58) ، pp. 159–192، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button