مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش تربیتی الگویی در مثنوی های عطاربا توجه به نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 68

چکیده

 عطار ازجمله شاعران و عارفان قرن ششم و هفتم هجری است که در آثارش به انسان و راه های رسیدن او به سعادت و کمال, بسیار توجه داشته است. وی برای تربیت شاگردانش (مریدان) از روش های مختلفی بهره گرفته است. یکی از این روش ها روشی است که امروزه با عنوان روش الگویی یا الگوپردازی مطرح می شود. ازاین رهگذر می توان دیدگاه عطار را به نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا نزدیک دانست. پرسش این پژوهش این است که آیا بین روش تربیتی الگویی مورد استفاده در مثنوی های عطار و روش الگوبرداری مبتنی بر نظریه یادگیری اجتماعی بندورا شباهت هایی وجود دارد. جامعه مورد مطالعه, سه مثنوی عطار شامل منطق الطیر, مصیبت نامه و الهی نامه است. روش تحقیق, توصیفی-تحلیلی است. نتایج تحقیق نشان داد که با کاربرد نظریه اجتماعی بندورا می توان بسیاری از اندیشه های عطار را تبیین کرد. روش تربیتی الگویی او با آنچه در نظریه بندورا دراین خصوص گفته شده شباهت های زیادی دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی، هاجر، و پناهی، مهین. (1400). بررسی روش تربیتی الگویی در مثنوی های عطاربا توجه به نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا. پژوهش نامه عرفان، 12(24 )، 43-68. SID. https://sid.ir/paper/1031207/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی هاجر، پناهی مهین. بررسی روش تربیتی الگویی در مثنوی های عطاربا توجه به نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا. پژوهش نامه عرفان[Internet]. 1400؛12(24 ):43-68. Available from: https://sid.ir/paper/1031207/fa

    IEEE: کپی

    هاجر جمالی، و مهین پناهی، “بررسی روش تربیتی الگویی در مثنوی های عطاربا توجه به نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا،” پژوهش نامه عرفان، vol. 12، no. 24 ، pp. 43–68، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1031207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button