مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عملکرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی یزد در سال 1388 و سه ماهه نخست 1389

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 58

چکیده

 سابقه و اهداف: مراقبت پیش بیمارستانی نقش مهمی در مدیریت بیماران اورژانس دارد. هر چقدر مدیریت این بیماران مناسب تر, صحیح تر و سریع تر باشد میزان بیماری زایی و مرگ و میر کمتر خواهد شد. ارزشیابی عملکرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی یزد بوده است.روش بررسی: پژوهش حاضر پژوهشی توصیفی, تحلیلی است که به صورت مقطعی در سال 1388 و سه ماه نخست 1389 در تمامی پایگاه های اورژانس شهر یزد انجام شده است. در این پژوهش, داده های مربوط به کارکنان و تجهیزات موجود در پایگاه های اورژانس یزد با استفاده از چک لیست استخراج شدند. همچنین, تعداد 11961 گزارش ماموریت ثبت شده در پایگاه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت. وضعیت نیروی انسانی با استاندارد تدوین شده وزارت بهداشت, وضعیت تجهیزات با استاندارد ارائه شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و زمان پاسخ محاسبه شده با استاندارد زمان پاسخ تدوین شده وزارت بهداشت و نیز استاندارد آمریکای شمالی مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: بر اساس یافته ها, تنها 14.3 درصد از پایگاه ها دارای نیروی انسانی کافی هستند. همچنین, هیچکدام از آمبولانس های پایگاه های اورژانس, دارای تمامی تجهیزات موردنیاز نبوده اند. بیشترین کمبود, مربوط به تجهیزات مدیریت درمانی - حیاتی بوده که تنها 17.4 درصد از آمبولانس ها دارای این تجهیزات بوده اند و بهترین وضعیت مربوط به تجهیزات تهویه - تنفس بوده که در 97.9 درصد از آمبولانس ها موجود بوده اند. مطالعه 81.5% از درخواست ها در زمان کمتر از 8 دقیقه پاسخ داده شده اند.نتیجه گیری: هر چند زمان پاسخ, عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات بیماری ها و حوادث اورژانس می باشد اما کاستی های موجود در نیروی انسانی و تجهیزات آمبولانس می تواند باعث کاهش اثربخشی ماموریت های انجام شده گردد. لذا, رفع کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بهرامی، محمدامین، رنجبرعزت آبادی، محمد، ملکی، علی، عسکری، روح اله، و احمدی تهرانی، غلامرضا. (1389). ارزشیابی عملکرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی یزد در سال 1388 و سه ماهه نخست 1389. طلوع بهداشت، 9(4 (مسلسل 30))، 45-58. SID. https://sid.ir/paper/103142/fa

Vancouver: کپی

بهرامی محمدامین، رنجبرعزت آبادی محمد، ملکی علی، عسکری روح اله، احمدی تهرانی غلامرضا. ارزشیابی عملکرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی یزد در سال 1388 و سه ماهه نخست 1389. طلوع بهداشت[Internet]. 1389؛9(4 (مسلسل 30)):45-58. Available from: https://sid.ir/paper/103142/fa

IEEE: کپی

محمدامین بهرامی، محمد رنجبرعزت آبادی، علی ملکی، روح اله عسکری، و غلامرضا احمدی تهرانی، “ارزشیابی عملکرد خدمات اورژانس پیش بیمارستانی یزد در سال 1388 و سه ماهه نخست 1389،” طلوع بهداشت، vol. 9، no. 4 (مسلسل 30)، pp. 45–58، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/103142/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button