مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مشتری مرتبط با مصرف ماهی، موانع مصرف و عوامل موثر بر آن با استفاده از چهارچوب بازاریابی اجتماعی درمیان زنان شهر یزد در سال 1391

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 115

چکیده

 مقدمه:سازمان جهانی بهداشت مصرف ماهی به میزان دو بار در هفته را توصیه می کند, اما با این حال مطالعات و گزارش ها نشان می دهد میزان مصرف ماهی دربرخی از کشورها کمتر از این میزان است. هدف این مطالعه تحلیل مشتری مرتبط با مصرف ماهی, موانع و عوامل موثر بر آن با استفاده از چهارچوب بازاریابی اجتماعی درمیان زنان شهر یزد و شناسایی اقدامات مداخله ای موثر بر افزایش مصرف ماهی از دیدگاه زنان شهر یزد است.روش بررسی: مطالعه از نوع کیفی بود که چهار مرحله اول ابزار بازاریابی اجتماعی شامل برنامه ریزی مقدماتی, تحلیل مشتری, تحلیل ابعاد چهار گانه بازار و نیز تحلیل کانال را شامل می شد. پس از برگزاری سه جلسه بحث گروهی متمرکز با حضور 36 نفر از زنان خانه دار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی شهر یزد و نیز سه جلسه بحث گروهی متمرکز با 24 نفر از زنان شاغل در ادارات آموزش و پرورش, شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی یزد بصورت جداگانه, دیدگاه ها, خواستها و ترجیحات آنان درباره مصرف ماهی و عوامل موثر بر آن یا موانع مصرف و روش های موثر ترویج ماهی استخراج و دسته بندی شد.یافته ها: زنان خانه دار و شاغل به موانع مشابه و گاهی نیز متفاوتی برای مصرف ماهی و نیز عوامل موثر بر مصرف اشاره نمودند. این موانع شناسایی شده, از بعد قیمت شامل قیمت بالای ماهی, ناخوشایند بودن طعم ماهی, داشتن تیغ و بوی نامطبوع و از بعد عوامل مرتبط با مشتری شامل عدم علاقه یکی از اعضای خانواده بود. از نظر زنان شاغل, عدم آشنایی با نحوه پخت (بعدترویج), قیمت بالای ماهی, بوی نامطبوع و طعم بد (بعد قیمت), طبع و مزاج مردم, عدم علاقه یکی از اعضای خانواده و کمبود وقت (بعد عوامل مرتبط با مشتری) مهمترین موانع مصرف بیان شد.نتیجه گیری: دیدگاه ها, خواستها و ترجیحات افراد نسبت به مسائل و نیز محصولات مختلف از جمله ارتباط با سلامتی متاثر از شرایط فردی و محیطی شامل شرایط بیولوژیک و سطح سلامت, شرایط فرهنگی, اجتماعی, سیاسی, اقتصادی و زیست محیطی است که با گذر زمان و نیز تغییر این شرایط می تواند تغییر کند. به همین دلیل است که مفاهیم چهارچوب بازاریابی تاکید بر شناخت کامل و به روز از مشتریان هر محصول و نیز طبقه بندی نمودن مشتریان و تفاوت های ایشان در طراحی و اجرای برنامه های بازاریابی اجتماعی دارد تا اطمینان حاصل شود برنامه های مداخله ای موفق به دسترسی به انواع و تعداد بیشتری از مشتریان شده و باعث ایجاد تغییر مورد نظر جهت مصرف آن محصول در ایشان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی پندری، حسن، کشاورزمحمدی، نسترن، رمضانخانی، علی، مروتی شریف آباد، محمدعلی، و رهایی، زهره. (1393). تحلیل مشتری مرتبط با مصرف ماهی, موانع مصرف و عوامل موثر بر آن با استفاده از چهارچوب بازاریابی اجتماعی درمیان زنان شهر یزد در سال 1391. طلوع بهداشت، 13(3 (مسلسل 45))، 98-115. SID. https://sid.ir/paper/103151/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی پندری حسن، کشاورزمحمدی نسترن، رمضانخانی علی، مروتی شریف آباد محمدعلی، رهایی زهره. تحلیل مشتری مرتبط با مصرف ماهی, موانع مصرف و عوامل موثر بر آن با استفاده از چهارچوب بازاریابی اجتماعی درمیان زنان شهر یزد در سال 1391. طلوع بهداشت[Internet]. 1393؛13(3 (مسلسل 45)):98-115. Available from: https://sid.ir/paper/103151/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضایی پندری، نسترن کشاورزمحمدی، علی رمضانخانی، محمدعلی مروتی شریف آباد، و زهره رهایی، “تحلیل مشتری مرتبط با مصرف ماهی, موانع مصرف و عوامل موثر بر آن با استفاده از چهارچوب بازاریابی اجتماعی درمیان زنان شهر یزد در سال 1391،” طلوع بهداشت، vol. 13، no. 3 (مسلسل 45)، pp. 98–115، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/103151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button